Tillsammans för ett ökat idrottsintresse hos barn och ungdomar!

De senaste tio åren har barn och ungdomars föreningsidrottande fortsatt att minska i alla åldersgrupper. Detta vill Flowlife, tillsammans med Sports Heart ändra på!

Barn och ungdomar i Sverige idrottar allt mindre. Färre är med i en förening och tyvärr slutar alltför många på tok för tidigt. Faktum är att svensk idrott idag peakar vid 10,8 års ålder. En siffra som stadigt sjunker.

– Sports Heart vill att alla barn oavsett kön, ålder, kompetens eller bakgrund ska få en plats inom idrotten i Sverige. Därför är Sports Heart Camp ett läger dit alla är välkomna, säger Malin Härenstam, grundare av Sports Heart.

Flowlife är med för andra året i rad som samarbetspartner till Sports Heart Camp.

– Att få vara med och stötta ett projekt som Sports Heart och bidra till att barn och ungdomar hittar sin plats inom idrotten är en självklarhet för oss. Idrotten är dessutom ett fantastiskt forum för att lär sig om kamratskap, laganda och teamwork, säger Alexander Hosby, marknadschef på Flowlife.

På Sports Heart Camp, som arrangerats de senaste åtta åren och blivit ett av Sveriges största och mest populära idrottsläger, kan alla barn mellan 5-15 år delta. Där finns erfarna instruktörer och tränare som ser till att alla barn blir sedda och får vara med i ett sammanhang. Dessutom, som en krydda, kommer mängder av kända idrottsprofiler till campen. Bara ishockeyn hade under förra årets camp med hela 25 spelare från NHL på plats!

Inriktningarna som barnen kan anmäla sig till är:

- Bandy
- Basket
- Bordtennis
- Dans
- Fotboll
- Friidrott
- Handboll
- Innebandy
- Ishockey
- Mountainbike
- Schack
- Sång

• partnerskap

Flowlife grundades 2016 och är ett innovativt bolag som tar fram morgondagens produkter för välmående. Bolaget har sina rötter i Stockholm och säljer sina produkter i hela Europa. Flowlifes vision är att göra träning och återhämtning så tillgängligt som möjligt. Genom att utveckla och tillhandahålla innovativa produkter vill Flowlife ge fler möjligheten att prestera och återhämta sig på topp.