Gå direkt till innehåll
Johan Bjuregård, VD Flowpass och Daniel Eisenberg, Head of Expansion på Deel, blev överens

Pressmeddelande -

Deel väljer Flowpass för att erbjuda sina kunder en professionell arbetsmiljö till medarbetare under EOR

Deel, världsledande inom Payroll/HR med Employer of Record (EOR)-tjänster med verksamhet i 150 länder, och Flowpass, en svensk start-up inom Proptech med en SaaS plattform för flexibla kontorsytor över hela världen, har inlett ett samarbete för att erbjuda större arbetsgivare en heltäckande lösning för flexibla arbetsmiljöer med global täckning.

Genom detta partnerskap kan företag nu dra nytta av Deels nya HR plattform och omfattande expertis inom global anställning samtidigt som man genom Flowpass snabbt växande nätverk av flexibla kontorsutrymmen kan säkra professionella arbetsplatser oavsett anställningsformat.

Det har tidigare varit besvärligt och tidskrävande att scouta arbetsplatser utanför landsgränserna som följer den kravställning man har satt för sina övriga medarbetare. Samarbetet gör det möjligt att helt undvika nya egna kontor i andra länder till dess att en mer traditionell kontorslösning blir mer fördelaktigt för kunden.

Deel har på mycket kort tid blivit en av de ledande aktörerna inom global anställning och har hjälpt företag över hela världen att anställa personal utan att behöva oroa sig för den komplexitet som följer med internationella anställningar. Genom en ny komplett HR lösning så kan företag snabbt och säkert anställa personal i olika länder samtidigt som de uppfyller de lokala lagar och regler som gäller. Denna möjlighet används redan av över 200 arbetsgivare i Sverige.

Flowpass, å andra sidan, har genom sitt nära samarbete med fastighetsägare byggt upp ett snabbt växande nätverk av flexibla kontorsutrymmen över hela världen. Genom att automatisera processen för att matcha företagens behov med tillgängliga arbetsplatser, erbjuder Flowpass en möjlighet för företag att hitta och hyra professionella arbetsutrymmen som uppfyller deras krav på standard, säkerhet och tillgänglighet. Flowpass hjälper redan företag som Scania, Sweco och Epidemic Sound att ställa om till en hybrid modell.

"Det mest spännande med detta partnerskap är att Flowpass tillhandahåller en infrastruktur som hanterar de komplexa aspekterna av att hyra flexibla kontorsutrymmen, något som är helt i linje med vår övriga affärsmodell" säger Daniel Eisenberg, Nordenansvarig för Deel.

Deel löser den regulatoriska frågan och ser till att kunderna följer lokala arbetsmarknadslagar. På så sätt undviks behovet av juridiska enheter i varje marknad man vill kunna anställa talang.

"Genom våra standardiserade flexibla kontorsavtal, enhetlig fakturahantering och stöd för nationella regelverk och betalningar, kan företag nu fokusera på att skapa en produktiv arbetsmiljö för sina anställda utan att öka den administrativa belastningen" menar Johan Bjuregård, VD på Flowpass.

"Vi är glada över ett samarbete med Deel då vi kan erbjuda företag en integrerad och effektiv lösning för global anställning. Genom att kombinera Deels expertis inom global anställning med Flowpass nätverk av flexibla kontorsutrymmen kan vi erbjuda företag en unik möjlighet att snabbt och enkelt hitta en professionell arbetsmiljö var som helst i världen." fortsätter Johan.