Gå direkt till innehåll
Tuomas Sahi, CEO på Antilooppi. Ett finskt fastighetsbolag med en innovativ syn på flexibla kontorsytor

Pressmeddelande -

Proptech aktören Flowpass professionaliserar sin verksamhet med ny styrelse och två tunga namn

Grundarstyrda Flowpass går in i nästa fas. Styrelsearbetet professionaliseras med två tunga namn. Gunnar F Cederlund, SQT Invest och Tuomas Sahi, CEO Antilooppi. De vill båda bidra till en ökad innovationstakt på marknaden för flexibla kontorsytor. Det finns ett vidöppet fönster för nya aktörer med förståelse för helhet vad gäller människor, system och processer i det nya arbetslivet. Övriga liknande marknadsaktörer erbjuder än så länge enbart publika plattformar för att söka lediga lokaler eller att tillhandahålla bokningsapplikationer för coworking eller egna mötesrum.

Nya styrelsen vill öka takten och höja ambitionen på erbjudandet så att större företag och den offentliga sektorn ska våga genomföra den kontorsomställning som ligger i korten och som i högsta grad har påbörjats i många stora städer globalt. Det blir allt vanligare att hyresgäster med stora överytor och stressade fastighetsbolag rear ut inflyttningsklara kontorslokaler med korta ledtider. En rörligare fastighetsbransch ställer ökade krav på säkerhet, överblick och bättre integration med övriga system som redan används av HR och Facility Management.

-Tyngdpunkten bör ligga på att bli en vägledande teknikleverantör och möjliggörare av en effektiv och hållbarare omställning för arbetsgivare som vill kunna arbeta mer distribuerat menar Gunnar F Cederlund.

Tuomas Sahi, CEO Antilooppi

Tuomas Sahi är en erfaren ledare och visionär inom den finska fastighetsbranschen. Som CEO på Antilooppi är han känd för sin kompetens att skapa innovativa och flexibla kontorslösningar som möter framtidens behov.

Den finska fastighetsmarknaden ligger i framkant och Antilooppi betjänar internationella kunder med flexibla koncept och tjänster som kan kombineras med de mer traditionella produkterna.

"Genom Tuomas får vi tillgång till en expertis inom den Nordiska kontorsmarknaden som vi inte själva besitter säger Flowpass VD Johan Bjuregård.”

Q: Vad är skälet bakom att du väljer att kliva in i Flowpass styrelse just nu Tuomas och hur mycket investerar du i bolaget?

A: Tuomas: Vi har märkt att större kunder efterfrågar flexibla kontrakt och aktivt söker efter sätt att få den hybrida arbetsplatsmodellen att fungera bättre. Tillväxtresan kan gå fort. Jag investerar själv och det är en blygsam summa men en bra positionering för att vara med och påverka.

Q: Finns det några synergier som du speciellt letar efter?

A: I min operativa roll som VD för Antilooppi så är hållbarhetsfrågan i kontorsbranschen helt central, både av finans- och miljömässiga skäl. Jag medverkar gärna till att projekt inom det området blir framgångsrika.

Q: Hur ser du att att du kan bidra?

Vi (Antilooppi) driver det största nätverket av flexibla kontor i Helsingfors och ser redan hur viktigt det är för våra kunder att ha tillgång till alla möjliga alternativ för att våga minska på den traditionella kontorsytan. Här kan jag förhoppningsvis guida dem i rätt riktning framöver.

Läs mer om Antilooppi's koncept POOL - flex-base service här.

Gunnar F Cederlund, SQT Invest blir ny styrelseordförande i Flowpass

Gunnar är en meriterad entreprenör, senast med en framgångsrik exit av bolaget Foxway som är en ledande leverantör av cirkulära IT-tjänster. Med sig i bagaget har han en värdefull bakgrund som managementkonsult och en ledningsposition som CIO för AFRY. Hans samlade yrkeserfarenhet med fokus på teknik och hållbarhet kombinerat med en högoktanig ledarpersonlighet gör att Flowpass får den växtkraft som behövs.

Att han nu väljer att investera i Flowpass och axla ansvaret som styrelseordförande är en viktig signal på att Flowpass är redo för nästa fas. En röd tråd i SQT Invests investeringsprofil är det hållbara arbetslivet med smarta tekniska plattformar. En vision och värderingsgrund som delas av övriga ägare inom Flowpass och som också utgör grunden för större arbetsgivares förändrade syn på kontor när det är dags att ändra upplägget från stora och kanske inte alltid centrala enheter till attraktiva mindre kontor med citylägen.

-Gunnars rutinerade profil tillför Flowpass en mängd dimensioner vad gäller strategisk försäljningsledning, tillväxtstrategier mm som vi anser är oerhört värdefulla för att lyckas skala bolaget globalt säger Flowpass medgrundare Peter Ingman som också tar plats i styrelsen.

Q: Varför väljer du att engagera dig i Flowpass Gunnar

A: “Flowpass agerar redan på en global nivå med en teknisk plattform som kommer att bli alltmer relevant då efterfrågad funktionalitet kommer på plats, så nu är det dags att växla upp innan det kommer andra” menar Gunnar

Mer information om nästa steg för Flowpass ledning kan inhämtas direkt av VD Johan Bjuregård genom att boka ett kort onlinemöte här.

Kategorier

Flowpass är rådgivare med en teknisk plattform för att kunna hantera ett nätverk av flexibla arbetsplatser, egna befintliga kontor och tillgång till tillfälliga och distribuerade arbetsplatser. Bolaget har en tjänst för att skapa access till ett globalt nätverk av flexibla arbetsplatser/kontor och coworking arenor som möjliggör att man kan anställa folk överallt och säkra professionella arbetsmiljöer utan att behöva sätta upp juridiska enheter i varje land man anställer folk för detta.

Johan Bjuregård

Presskontakt Grundare och VD +46707411088

Work Where you Are

Flowpass är rådgivare med en teknisk plattform för att kunna hantera den tredje arbetsplatsen i en modern hybrid arbetsplatsmodell. Bolaget har en tjänst för att skapa access till ett globalt nätverk av flexibla arbetsplatser/kontor och coworking arenor som möjliggör att man kan anställa folk överallt och säkra professionella arbetsmiljöer utan att behöva sätta upp juridiska enheter i varje land man anställer folk för detta.

Flowpass
c/o Arena Sergel (Vasakronan) Malmskillnadsgatan 36