Prisbelönad journalist ny politisk strateg på Företagarna

Under april börjar Alexandra Hernadi, tidigare kommunikationsansvarig på Kommerskollegium och kommunikationschef på Almega, som politisk strateg på Företagarna.

Alexandra Hernadi har utöver mångårig erfarenhet från näringslivssfären bakgrund som journalist på Svenska Dagbladet och har bland annat vunnit Guldspaden samt varit nominerad till Stora Journalistpriset.

I sin nya roll på Företagarna kommer hon att ha ansvar för det strategiska arbetet med opinionsbildning, en utmaning hon ser fram emot.

– Företagarna är en skarp röst i samhällsdebatten, jag ser verkligen fram emot att bidra med mina erfarenheter i dessa spännande politiska tider, säger Alexandra Hernadi, politisk strateg på Företagarna.

Enligt Företagarnas samhällspolitiska chef Patrik Nilsson utgör rekryteringen en viktig pusselbit för arbetet med att stärka upp påverkansarbetet som kommer ha en tydlig inriktning på att bevaka olika delar i den så kallade januariöverenskommelsen.

– Det är spännande tider i politiken och på Företagarna kommer vi stärka upp på personalsidan vad gäller både lobbying och opinionsbildning. Arbetet kommer framförallt vara inriktat på att säkerställa förverkligandet av januariöverenskommelsens delar som är viktiga för våra medlemmar, säger Patrik Nilsson.

• #4av5jobb
  • företagarna
  • politik
  • alexandra hernadi

Vi företräder närmare 70 000 företagare, vilket ger oss en stor möjlighet att påverka och driva opinion för ett bättre företagarklimat. Våra medlemmar gör oss till en stark och trovärdig röst i maktens korridorer.

Alexandra Hernadi

Politisk strateg 070 788 74 66