André Francois, vd Happy at Work

Almi ger fortsatt stöd till utveckling av digitalt HR verktyg

Happy at Work får ytterligare backning av Almi för att hjälpa bygga relationer på arbetsplatsen.

Det är inte längre någon tvekan om att känna sig trygg och uppskattad på arbetsplatsen är viktiga förhållningssätt för de anställda.

Detta är precis vad teknikföretaget Happy at Work vill hjälpa företag att uppnå.

I Happy at Work-appen kan medarbetarna genom att regelbundet svara på några enkla frågor, ge ledningen en indikation om hur organisationen mår.

Datan som samlas in är lätt att förstå och blir snabbt ett visuellt diagram över organisationens välmående i realtid.

–Vi tror att det är A och O att återkoppla minst en gång i månaden för att fånga upp om det uppstår ett problem i ett team eller om en individ får en för stor belastning. Detta kan inte vänta tills den årliga undersökningen som många företag utgår ifrån, då är ju skadan redan skedd, säger Lotta Gergils Aston, marknadschef.

Genom innovationsstödet från Almi kan nu Happy at Work fortsätta att bygga på funktioner som gör verktyget ännu mer automatiserat och ännu mer intelligent. Ett modernt och anpassningsbart verktyg som hjälper företag att bygga en bättre företagskultur och förebygga ohälsa.

Happy at Work är ett tillväxtbolag som deltar inkubationsprocessen i Företagsfabriken.