Behåll sommarkänslan under hösten

Sommarmånaderna flyger förbi, även om vi gör allt för att hålla kvar den där härliga semesterkänslan. Nu kan vi behålla sommaren lite längre. Trädgårdshortensian Forever&Ever gör att sensommaren blommar upp och vi får njuta av en skön sommar långt in på hösten.

Visst är det härligt att sitta på balkongen eller i trädgården i sensommarsolen? Sommarkänslan förstärks när du omges av plantor och blommor. De flesta sommarblommor har dock redan passerat sin bästa blomningstid när september kommer, men inte trädgårdshortensian Forever&Ever. En av denna rikligt blommande hortensias egenskaper är nämligen att den blommar tills den första frosten kommer. Stora praktfulla blommor som kan bli upp till 25 cm i diameter.

När solen försvinner bakom molnen och höstkylan smyger sig på, bjud då in sommarkänslan i hemmet. Detta gör du enkelt genom att klippa av en blomma från en av Forever&Evers trädgårdshortensior och placera den i en vas. Ta in sensommaren i huset och låt sommarkänslan få dröja sig kvar lite längre.

Trädgårdshortensian Forever&Ever

Dessa ständigt blommande hortensior finns i färgerna röd, rosa, vit och blå. Plantan är mycket lätt att underhålla vilket gör att alla kan njuta optimalt. Har du inga gröna fingrar? Inga problem! Forever&Ever behöver tillräckligt med vatten, men förutom det behöver den i princip ingen mer uppmärksamhet. Forever&Ever är en mycket lättskött planta som kan placeras i kruka på din balkong eller grävas ner i trädgården. Hortensian blir inte högre än 90 cm vilket gör att beskärning inte behövs.

Hortensian Forever&Ever blommar till skillnad från de flesta andra Hydrangea Macrophylla på både års- och fjolårsskott. Detta innebär att varje gren ger en blomma, även efter frost eller beskärning. Även om plantan beskärs i slutet av vintern, efter sista frosten, blommar plantan samma år under sommaren. Forever&Ever finns att köpa på ett urval av Blomsterlandets butiker.

• Hobby

Om företaget

Forever&Ever® är ett varumärke som ägs av Forever&Ever BV i Holland. Trädgårdshortensian togs först fram i Amerika, för att även kallare delar av USA och Kanada skulle kunna få njuta av en blommande hortensia.Forever&Evers trädgårdshortensior odlas sedan 2009 i bröderna Rob och John Jonkers plantskola i Elshout, Holland. Plantskolan satsar hårt på hållbarhet och miljö – vilket har gjort att de har blivit belönade med MPS GAP certifikat, MPS Socially Qualified certifikat en Greenlabel B. Plantskolan är numera ett av Hollands mest hållbara. De har bland annat reducerat användning av kemikalier med 50% och jobbar mot att få ner användningen av pesticider till 0%. De använder endast regnvatten och varje planta får exakt den mängd vatten den behöver – varken mer eller mindre. Forever&Evers hållbara framställning har bl.a. uppmärksammats av tysk press.