En liten tablett med stora visioner

Forever iVision är bara för syns skull. Aloe vera-företaget Forevers senaste kosttillskott har fullt fokus på ögonens väl och ve.

Dina ögon får jobba hårt varje dag. De ska klara skärpa på långt håll och nära, stå ut med torr luft, kanske sitter du framför en datorskärm … Olika aktiviteter och miljöer gör att dina ögon måste anpassa sig och justera synen upp till 30 000 gånger om dagen. De har förtjänat lite uppmärksamhet.

Prisvinnande ingredienser

Forevers senaste tillskott har fullt fokus på ögonen. I Forever iVision

hittar du till exempel vitamin A och zink, som båda bidrar till att bibehålla normal synförmåga. Vitamin C, vitamin E och zink bidrar till att skydda cellerna mot oxidativ stress.

Dessutom ingår ämnet Lutemax® 2020, som utsågs till ”Best Functional Ingredient 2018” av NutrAward. Lutemax® 2020 består av lutein och zeaxantin, som båda finns naturligt i ögats gula fläck.

Ögon-workout

Visste du att du kan träna dina ögon och hjälpa dem att slappna av? Börja med att sitta bekvämt med huvudet rakt fram. Titta sedan så långt du kan i alla fyra riktningarna i två eller tre sekunder: uppåt, nedåt, vänster, höger. Upprepa tre gånger. Rör endast ögonen, inte huvudet. Avsluta med att massera området nedanför ögonbrynen med tumspetsarna i cirkelrörelser – från näsryggen till ögonlockens yttre kanter.