Skatter från bikupan

Sommaren är här, en perfekt tid att uppdatera våra produkter med ingredienser från bikupan med ny design. Hela serien fräschas upp med stilfulla illustrationer som verkligen framhäver var det fina innehållet kommer från.

Forever Bee Pollen innehåller bipollen av högsta kvalitet från vilda blommor, honung och bidrottninggelé. Pollen är ett frömjöl som många växter använder för att sprida sig. Det utgör också en stor del av kostcirkeln för bin. Pollen fastnar i fickor på binas ben när de är ute och hämtar honung. När biet kommer tillbaka till kupan samlar vi in pollenet, självklart utan att skada biet eller kupan.

Forever Bee Propolis passar alla, speciellt de som är nyfikna på att prova ett modernt kosttillskott med gamla traditioner. Propolis är ett ämne som bina använder för att skydda sin kupa från orenheter. Det består i huvudsak av hartser och vax från trädens knoppar och kåda från gran och tall, men den exakta kemiska sammansättningen av propolis kan variera beroende på var i världen bina bor och vilka växter de har tillgång till.

Forever Royal Jelly är ett kosttillskott värdigt en drottning. I kupan matas de nykläckta små bina med bidrottninggelé under de första två till tre dygnen, därefter ges det bara till de bin som ska bli nya drottningar. Bidrottninggelén tillverkas av bina själva. De producerar det mjölkvita ämnet under spjälkningen av pollen.

Forever Bee Honey är en utmärkt produkt för de som vill undvika vanligt socker men ändå uppskattar en söt och god smak. Tack vare sitt höga innehåll av fruktos har honung lägre GI än vanligt socker. Forevers honung är en ren naturprodukt som vi hämtar från världens mest eftertraktade honungsproducenter i norra Spaniens bergstrakter.

För pressprover på produkten kontakta malin.malaskog@foreverliving.se