Från Sverige-märkningen är partner till Korfestivalen som den 8-10 mars 2024 hålls i Stockholm.

Träffa Från Sverige på Korvfestivalen i Stockholm

Älskar du korv? Då är ett besök på Korvfestivalen absolut ett måste! Korvfestivalen arrangeras på Münchenbryggeriet i Stockholm den 8–10 mars 2024. På Korvfestivalen har du möjlighet att träffa korvproducenter, provsmaka olika sorters korv och passande tillbehör samt upptäcka nya korvfavoriter att köpa med dig hem.

Korvfestivalen är den självklara mötesplatsen för alla korvälskare. Här möter du som besökare svenska såväl som internationella producenter, som bjuder på både nya och gamla korvklassiker, spännande och innovativa korvtillbehör tillsammans med passande dryck. Dessutom kan du som besökare ta del av ett gediget scenprogram på Från Sverige-scenen.

Bland utställarna finns flera företag som märker sina produkter med Kött från Sverige eller Från Sverige. Märket betyder att köttet i korven är 100% svenskt och att korven dessutom är förädlad, förpackad och kontrollerad i Sverige. Om en korv märkt med Kött från Sverige eller Från Sverige även innehåller ost kan du vara säker på att även osten i korven 100% svensk!

De utställare som märker med Från Sverige och Kött från Sverige som är på plats under Korvfestivalen är Bullens, Ello i Lammhult, ICA, Jojjen, Lindvalls, Nils Oscar, Scan, Sorunda Korvfabrik, Specialchark, Stensåkra Charkuteri samt Skeppsholms.

5 anledningar att besöka Korvfestivalen

1. Provsmaka
Vandra runt bland utställarna och provsmaka det unika utbudet av korv och passande tillbehör.

2. Intressanta möten
Träffa och samtala med andra korvälskare och producenter från hela landet.

3. Lär dig mer om korv
På plats hålls ett gediget scenprogram fullmatat med inspiration och kunskap.

4. Rösta fram din favorit
Under korvfestivalen kan du även rösta på sin favoritkorv respektive favoritkorvtillbehör.

5. Köp med dig korv hem
Provsmaka dig fram och köp med dig dina favoritkorvar hem.

Träffa Från Sverige på Korvfestivalen!

Från Sverige är stolt samarbetspartner till Korvfestivalen där vi vill uppmärksamma den svenska korvens mervärden och värdet av att välja svensk korv i butiken. Från Sverige-märkningen kommer vara på plats under Korvfestivalen och delta med en monter, medverka i scenprogrammet där vi kommer att presentera spännande färska siffror ur Korvrapporten 2024 med mer.