Styrelsen och Ulrika Ekström, vd för Svenskmärkning, har valt att gå skilda vägar

Svenskmärknings styrelse och Ulrika Ekström, vd för Svenskmärkning AB, går skilda vägar. Svenskmärkning, som ägs av LRF, Livsmedelsföretagen och Svensk Dagligvaruhandel, står bakom den frivilliga ursprungsmärkningen Från Sverige.

— Det har varit en otroligt rolig resa, både att se Från Sverige-märkningen växa, och att kännedomen och förtroendet för märkningen ökat till vad den är idag. Jag ser fram emot att följa den viktiga utvecklingsresan framöver, säger Ulrika Ekström.

Styrelsen tackar Ulrika Ekström för fina insatser för Svenskmärkning och önskar henne lycka till med framtida utmaningar!

Ulrika Ekströms sista arbetsdag är den 18 juni 2023.

Fram till dess att en ny vd är på plats kommer Ulrika Norvell, kvalitetsansvarig på Svenskmärkning, att gå in som tf vd och ansvara för den löpande verksamheten.

Styrelsen kommer inom kort att påbörja rekryteringen av en ny vd.

Kontaktpersoner Svenskmärkning
    För press: Åsa Odell, ordförande, 070-5381124, asa.odell@lrf.se

För företag: Ulrika Norvell, kvalitetsansvarig, 070-942 35 71, ulrika.norvell@svenskmarkning.se