Frontit tecknar ramavtal med Landstinget Västernorrland

Frontit tecknar ramavtal med Landstinget Västernorrland inom områdena verksamhetsutveckling och strategi samt ledning och styrning. Avtalet börjar gälla 1 september 2014 och pågår som längst till och med 30 augusti 2018. Uppskattad omfattning på upphandlingen är 62 MSEK.

Frontit, som är ett av Sveriges snabbast växande konsultföretag inom projektledning, förändringsledning och processeffektivisering, etablerade sig i Sundsvall för 3 år sedan. Frontit har nu mycket stark närvaro på Sundsvallsmarknaden genom egna ramavtal med Försäkringskassan, CSN, Bolagsverket, Statens tjänstepensionsverk samt Landstinget Västernorrland. Nu ska ytterligare konsulter anställas då förutsättningarna för fortsatt expansionen är goda.

Vi upplever en stor efterfrågan på de tjänster vi erbjuder. Landstinget kan via detta avtal köpa mycket erfarna konsulter inom projektledning och verksamhetsutveckling. Genom detta fleråriga ramavtal med Landstinget har vi lagt en starkare grund för en fortsatt tillväxt i regionen, säger Jonas Grundberg, VD för Frontits verksamhet i Sundsvallsregionen.

I Landstinget Västernorrlands upphandling fick Frontit avtal inom båda de områden som anbud lämnades på - verksamhetsutveckling och strategi samt ledning och styrning.

Detta är dels ytterligare ett steg på Sundsvallsmarknaden och dels en av många steg under året som visar att vi blir en allt starkare aktör inom våra huvudsakliga tjänsteområden. Vi ser fram emot de samarbeten med Landstinget Västernorrland, som detta kan innebära.”, säger Anneli Angeling, VD Frontit AB.

Anneli Angeling, VD Frontit, tel: 070-221 12 58

Jonas Grundberg, VD Frontit Sundsvall tel: 072-729 16 00

www.frontit.se

Om Frontit
Frontit erbjuder konsulttjänster och utbildning inom projekt- och programledning, portföljstyrning och projektkontor samt verksamhetsutveckling och förändringsarbete. Företaget har ett 100-tal mycket erfarna medarbetare, som brinner för att hjälpa sina kunder att leda och styra projekt och förändringsarbete till framgång. Frontit finns representerade i Stockholm, Sundsvall, Västerås och Norrköping.