Lugna Gatan-medarbetare i Göteborg tilldelades pris av HMK  Carl XVI Gustav

Lugna Gatan-medarbetare i Göteborg tilldelades pris av HMK Carl XVI Gustav

Stipendiet delades ut under en lunch där även HMK Carl XVI Gustav var närvarande. Karwan Faraj fick stipendiet med anledning av sitt engagemang som ungdomsledare inom bland annat Lugna Gatan. Karwan Faraj arbetar som Lugna Gatan-värd i stadsdelen Lövgärdet i Göteborg. Karwan blev mycket glad och förvånad över priset och hans stolthet känner inga gränser. - Det känns overkligt och det kommer att ta lång tid innan jag förstår att det är sant, att jag har ätit lunch tillsammans med Kungen på Grand Hotel i Stockholm, säger Karwan Faraj. När jag pratade med mina föräldrar fick jag gång på gång svära till Gud att det var sant! - Det känns som ett erkännande, inte bara av Karwan, utan också av vår metod och vårt arbetssätt i Göteborg, Malmö och Stockholm. Vi är stolta och glada över Karwan och alla våra medarbetare, säger Arne Danner, chef för Lugna Gatan i Sverige. För mer information, kontakta Camila Salazar-Atias, tel 0739-502372, e-post: Camila.Salazar@fryshuset.se