Rapporten kan laddas ner från Fryshusets hemsida under "Opinion".

Välkommen till ett samtal om civilsamhällets roll i förorten – på Fryshuset i Husby den 27 maj

Välkommen till ett högaktuellt samtal om civilsamhällets roll i förorten. Samtalet baseras på rapporten "Civilsamhället i orten – Fryshusets roll som systempåverkare och byggare av socialt kapital i Husby" av Eva Nilsson Lundmark och Ingvar Nilsson.

Eventdetaljer

Samtalet livestreamas från Fryshuset i Husby torsdagen den 27 maj, med start klockan 14.00 (avslutas 15.30). Det går bra att ansluta under samtalets gång. Länk till föranmälan och till direktsändningen finns nedan under "Anmälan".

Presentationen baseras på rapporten "Civilsamhället i orten – Fryshusets roll som systempåverkare och byggare av socialt kapital i Husby", skriven av Eva Nilsson Lundmark och Ingvar Nilsson. Rapporten har finansierats av Gålöstiftelsen.

Medverkande: rapportförfattarna Eva Nilsson Lundmark och Ingvar Nilsson, samt Jonas Rosdahl, vice generalsekreterare Gålöstiftelsen; vidare medverkar en representant för Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning samt personer från Fryshuset Husby och Fryshuset Grundskola Västra. Samtalen modereras av Semret Meskel, Fryshuset Husby. Första delen är en presentation med samtal följt av en frågestund där det finns möjlighet att ställa frågor.

Anmälan

Föranmäl dig gärna till samtalet för att få påminnelser innan sändningen startar. Anmäl dig här! Det går givetvis bra att ansluta direkt till livesändningen via Fryshusets Youtube-kanal.

Medverkande

• Eva Nilsson Lundmark, beteendevetare, medförfattare till rapporten
  • Ingvar Nilsson, nationalekonom, medförfattare till rapporten
  • Jonas Rosdahl, vice generalsekreterare Gålöstiftelsen
  • Annika Wennman, rektor Fryshusets Grundskola Västra
  • Payam Boroodjeni, projektledare och utvecklare, Fryshuset
  • En representant från Rinkeby-Kista stadsdelsförvaltning
  • Semret Meskel, chef Fryshuset i Husby, moderator

Rapporten

Rapporten "Civilsamhället i orten" går att ladda ner här!

Streaming

Presentationen livestreamas på Fryshusets Youtube-kanal, och det kommer att finnas möjligheter där att ställa frågor i anslutning till samtalen. Länk till direktsändningen: https://youtu.be/iJeZQGJL2vY

Mer information

För frågor om seminariet, kontakta kommunikationschef Carin Balfe Arbman, tel 070-633 35 08, carin.balfe-arbman@fryshuset.se.

Mer information om våra seminarier och rapporter finns på Fryshusets Opinionssida.