Pressmeddelande -

PostNord väljer HEP-Online för kompetensförsörjning och -styrning från malmöföretaget Future of Organizing

Malmöbaserade organisationsforskarna och entreprenörerna Alicia och Rolf Medina, har utarbetat ett evidensbaserat ramverk för den nya tidens kompetensförsörjning, HEP-Online. Genom att inventera kompetens inom organisationen och att ge medarbetarna möjlighet att vara delaktiga i sin kompetensutveckling uppnås högre effektivitet.

– Vi tror att vi med HEP kan bidra till att organisationer kan nyttja människors kompetens bättre. Framför allt att människorna kan få använda det de är bra på. Det finns många dolda talanger i våra organisationer och dessa vill vi synliggöra, säger Rolf Medina.

Alicia tillägger att vi lever i en tid där kunskap omsätts snabbare och snabbare och därför behövs ett nytt sätt att jobba med kompetensutveckling. Pandemin har lett till att betydligt fler arbetar online. Då blir det ännu viktigare att skapa transparens kring de kompetenser som finns i organisationen när vi behöver samarbeta inom och mellan företag och organisationer.

• Det är viktigt att enas om ett perspektiv kring synen på kompetens. PostNord drivs av kompetens och PostNord behöver veta att vi använder rätt kompetens vid rätt tillfälle, därför har vi valt att jobba med HEP-online, säger Patrik Ågren, som är chef för ledarskap och kompetensutveckling inom PostNord Sverige.

För mer info kontakta

Alicia Medina