Riktiga Konsulter AB väljer HEP-Online för få rätt konsult på rätt uppdrag

Uppstickarna inom konsult- och gig-branschen, Riktiga Konsulter, väljer HEP-Online från Future of Organizing som stöd för att företag och fåmansbolag skall hitta varandra.

I HEP-Online kan arbetsuppgifter och en individs kompetens beskrivas på samma sätt. Därför kan matchning mellan konsultuppdrag och konsult baseras på objektivitet och att rätt person kommer på rätt plats. Detta blir en styrka som dessutom minskar antalet mellanled mellan företag i behov av konsulter och de personer som vill arbeta som frilansare, detta speciellt när gig-ekonomin växer allt starkare.

– Vi tror att vi med HEP kan bidra till att organisationer kan nyttja människors kompetens bättre. Framför allt att människorna kan få använda det de är bra på. Det finns många dolda talanger i våra organisationer och dessa vill vi synliggöra, säger Alicia Medina, VD på Future of Organizing. Hon tillägger att det kunskap omsätts allt snabbare vilket innebär att det blir ännu viktigare att skapa transparens kring de kompetenser som finns i organisationen när vi behöver samarbeta inom och mellan företag och organisationer.

Jonny Deubler på Riktiga Konsulter AB motiverar deras val av HEP-Online med ”Min tanke med HEP är att det dels ska hjälpa oss rent administrativt att matcha konsulter mot uppdrag såklart men framför allt vill jag använda HEP som ett stöd när jag arbetar mot mina egna fördomar och dåliga vanor, dvs se hela bilden, utmana och ställa frågor i stället för att slentrianmässigt rapa upp svåra ord från ett CV eller en kravspecifikation. Till sist hoppas jag att HEP skall kunna vara grunden för hur våra egenkonsulter kan samarbeta och finna stöd hos varandra i vardagen på sina respektive uppdrag.”

För mer info kontakta

Alicia Medina