Konstverk av Malin Molin. Jelly Belly Blue Crab, 2020, Oil on Canvas, 100x100 cm. Foto: Jean-Baptiste Béranger.

TAKEAWAY. Pop-up marknad för nya talanger inom konsten.

Vi är glada att presentera vår allra första TAKEAWAY pop-up-marknad som kommer att öppnas under Gallery Weekend!

TAKEAWAY pop-up är för nya talanger inom konst, arrangerad av Galleri Duerr i samarbete med SEART. Det är vårt sätt att stödja och främja konstnärer, då det idag finns mer behov än någonsin.

Efter ett Open Call valde vi totalt 41 kvinnliga och 7 manliga samtida konstnärer, som arbetar inom ett brett utbud av material, tekniker och olika konstnärliga uttryck. De utvalda verken ger en inblick i vad som händer i den kreativa sfären just nu.

Marknaden, med fri entré, kommer att äga rum i Galleri Duerrs stora sal på Embassy House. En 340 kvm stor grupputställning, för att besöka och kunna köpa och ta med konst hem.

En våning ned kan du också besöka Galleri Duerr och den pågående utställningen "Där innanför går vi runt vakna" av konstnärerna Anna Selander, Lillemor Boman Carlén och Maria Saveland.

Med konstnärerna Alexander Gustaf-Thompson, Alexandra Johansson, Alvina Jakobsson, Anna Ting Möller, Axel Versteegh, Berenice Hernández, Björn Lundell, Caroline Harrius, Ellen Dynebrink, Emanuele Muzio, Emilia Elfvik, Emilie Voirin, Emma Brålander, Emma Hasselblad, Evelina Dovsten, Fanny Bylund, Felicia Westerberg, Fia Kvissberg, Harry Parr-Young, Isa Andersson, Jan Klinger, Jan Loftén, Jo Andersson, Johanna Fosselius, Johanna Robleto, Jordana Loeb, Kristina Brandeus, Lija Silins, Linda Petersson, Linn Sjöstedt, Lisa Juntunen Roos, Malin Molin, Malin Pierre, Maria Johansson, Maria Pita Guerrreiro, Martina Skyttberg, Matilda Kästel, Mikaela Steby Stenfalk, Mimmi Blomqvist, Mireia Rocher, Sarah Maria Yasdani, Sissela Jensen, Sofia Eriksson, Som Supawan, Teresa Lundmark, Tina Eskilsson, Tove Kjellmark och Vega Määttä Siltberg.