Ganeida Security Consulting invalda i SOFF

Ganeida Security Consulting valdes på ordinarie styrelsemöte den 5 november 2015 in i branschorganisationen Säkerhets- och Försvarsföretagen, SOFF.

Säkerhets- och försvarsföretagen är en branschorganisation för företag inom säkerhets- och försvarsområdet med verksamhet i Sverige. Organisationens syfte är att ur ett branschperspektiv arbeta för att i Sverige verksam industri skall få så bra förutsättningar som möjligt att verka framgångsrikt. Detta innebär i huvudsak att långsiktigt och strategiskt påverka framtida handelsförutsättningar samt att främja företagens marknadsaktiviteter.

-Det är med stor glädje jag hälsar Ganeida Security Consulting välkomna till SOFF. Tjänstemarknaden för säkerhets- och försvarsföretag växer mycket snabbt och jag känner en betydande stolthet inför att representera Geneida och en rad andra mycket kompetenta och avancerade säkerhets- och försvarsföretag samt hoppas och tror att de ska ha stort utbyte av medlemskapet i SOFF, säger organisationens generalsekreterare Robert Limmergård.

-SOFF är en organisation för de företag som jag ser som eliten inom Sveriges säkerhets- och försvarsindustri så det är väldigt glädjande att vi blivit invalda. Jag och mina medarbetare ser med stort intresse fram emot att aktivt ta del i det erfarenhets- och informationsutbyte som sker inom ramarna för SOFF, säger Johan Östlund, vd för Ganeida Security Consulting.

Ytterligare information om SOFF hittar du på soff.se

Ytterligare information om Ganeida Security Consulting hittar du på ganeida.se

Johan Östlund | 08-533 340 20 | info@ganeida.se

• soff
  • säkerhets- och försvarsföretagen
  • robert limmergård
  • ganeida
  • tscm

Det innovativa säkerhetsföretaget

Ganeida Security Consulting AB är ett ledande privat säkerhets­företag med expertis inom underrättelser, due diligence, spaning, risk- och sårbarhetsanalys samt åtgärder mot industri­spionage. Företaget har sitt huvud­kontor i Stockholm.

Ganeidas affärs­idé är att med spjut­spets­kompetens och avancerad teknik som ledord hjälpa kunden att skydda affärs­kritisk information samtidigt som kundens eget behov av kvalificerad information möts genom sofistikerad utrednings- och under­rättelse­verksamhet.

Ganeidas uppdrag är att avvärja externa och interna hot mot företagets klienter samt bistå dem i att fatta välgrundade och kostnads­besparande beslut, vilket främjar långsiktig trygghet, harmoni och effektivitet.

Ganeida Security Consulting anlitas av några av Sveriges mest nog­räknade företag inom media, finans, försäkring, juridik, rekrytering och fastigheter och som ett bevis på företagets duglighet nominerades Ganeida år 2013 till Security Awards i kategorin årets nykomling.