Robust handburen serie med stöd för L5-frekvens som förbättrar noggrannheten vid positionering och spårning, även i krävande terräng

ÄNNU BÄTTRE NOGGRANNHET MED NYA HANDBURNA GARMIN GPSMAP 66sr OCH GPSMAP 65-SERIEN

Garmin lanserar idag nya handburna enheter, GPSMAP® 66sr och GPSMAP 65-serien – de senaste tillskotten bland våra populära handburna enheter för utomhusnavigation. Dessa robusta handburna enheter med GPS är våra mest exakta gällande positionering och spårning med multi-bandsteknologi och utökat stöd för globala satellitsystem (GNSS) och de ger äventyrare och outdoorentusiaster den noggrannhet de behöver, oavsett var deras äventyr tar dem.

“Vi är glada över att vår populära GPSMAP-serie med handburna enheter fortsätter att växa och att vi nu kan introducera fler GPS-frekvenser i serien” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Vi har utökat stödet för satellitmottagning så att du alltid kan känna dig trygg då du utforskar naturen, oavsett var du befinner dig och hur förhållandena är.”

GPSMAP 66sr och GPSMAP 65-serien har nu stöd för GNSS multibandsteknologi, de är först ut bland Garmins handburna enheter med att kunna ta emot och använda flera frekvenser som skickas via satellitsystemet för navigation. Tack vare detta får du optimal noggrannhet vad gäller position, speciellt i de områden där GNSS-signaler är reflekterade, svaga eller i mycket svåra förhållanden. Med våra nya handburna enheter kan du känna dig säker på att du har den absolut bästa teknologin, som tidigare bara använts av militären.

GPSMAP 66sr

GPSMAP 66sr har en stor färgskärm på 3” som kan läsas i solljus. Den har åtkomst till satellitbilder som kan laddas ned till enheten och användas utanför mobiltäckning. Enheten är förprogrammerad med TopoActive-kartor över Europa och har ruttdragningsbara vägar och stigar. Multi-bandsteknologin och utökad stöd för satellitsystem (GNSS) med tillskott av L5-frekvens (GPS, GLONASS, Galileo, QZSS, IRNSS) minimerar risken för felaktigheter vad gäller position, vilket ger dig en förbättrad noggrannhet och medvetenhet om dina omgivningar. GPSMAP 66sr har ABC-sensorer, en höjdmätare, barometer för att förutspå väder och en 3-axlad kompass. Bibehåll uppmärksamheten och förbered dig på vad som väntar med väderprognoser i realtid och väderradar1 i realtid, inklusive data om moln och nederbörd. Ge dig iväg på längre äventyr med GPSMAP 66sr som har ett internt uppladdningsbart Lithium-ion batteri som varar i upp till 36 timmar i GPS-läge och upp till 450 timmar i Expeditionsläge.

GPSMAP 65-serien

GPSMAP 65 och 65s är robusta och tåliga enheter som är framtagna för alla typer av äventyr. De har en 2,6” färgskärm som utan problem kan läsas i solljus. De har multibandsteknologi och utökat stöd för GNSS samt förprogrammerade TopoActive-kartor över Europa. GPSMAP 65s bygger på funktionaliteten som finns i GPSMAP 65 och inkluderar ABC-sensorer (höjdmätare, barometer och kompass). GPSMAP 65 och GPSMAP 65s har en design som innefattar knappar, är vattentåliga enligt klassningen IPX72 och har en batteritid på upp till 16 timmar i GPS-läge.

GPSMAP 66sr och 65-serien är kompatibla med Garmin ExploreTM app1 så att du ska kunna få ännu fler verktyg och funktioner för navigering, ruttplanering, kartor och delning av data. Innan du ger dig ut på nästa tur kan du planera ditt äventyr i appen och hämta kartor som du sedan kan använda även utom mobiltäckning. Då du är ute på stigarna och bortom uppkoppling kan Explore-appen sömlöst synkronisera med enheten så att du kan se aktuell position, planera och navigera på rutten samt lägga in och hantera waypoints. GPSMAP 66sr är också kompatibel med plattformarna för Garmin ConnectTM och Connect IQTM, som ger åtkomst till mer än 9 miljoner stigar genom den förprogrammerade Wikiloc-appen och även med automatik laddar upp geocaching-skatter till din användarprofil.

GPSMAP 65, GPSMAP 65s och GPSMAP 66sr finns tillgängliga nu och har ett rekommenderat cirkapris på 4 199, 4 699 och 5 899 kronor.

1Kompatibel smartphone krävs (köps separat)

2Klarar oavsiktlig nedsänkning i vatten ned till 1 meter i upp till 30 minuter; se Garmin.com/waterrating för mer information