Du som cyklar kan nu få en mer realistisk och äkta känsla av utomhuscykling med din Tacx NEO smarta trainer.

Garmin adderar flera rörelseriktningar med nya Tacx NEO Motion Plates

Garmin lanserar idag Tacx® NEO Motion Plates, lättmonterade motion plates som rör sig i flera riktningar. De passar till våra smarta trainers Tacx NEO, NEO 2 och NEO 2T och ger dig känslan av att cykla utomhus vid varje pedaltag.

“Cyklister vill alltid hitta sätt att göra inomhusträningen mer produktiv och lockande att genomföra” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Genom att addera rörelser i flera riktningar i våra smarta trainers Tacx NEO bidrar Tacx NEO Motion Plates till en av de mest dynamiska och realistiska cykelupplevelserna inomhus hitintills.”

Tacx NEO Motion Plates hjälper dig att få ut det mesta av din inomhuscykling:

• Kompletterar rörelsen vänster-till höger som redan finns i våra smarta trainers Tacx NEO genom att addera rörelse framåt-bakåt, vilket ger en mer naturlig position och mer effektiv träning.
  • Bibehåller den nästan helt tysta upplevelse som Tacx NEO smarta trainers är kända för.
  • Snäpp bara fast dem och du är redo att köra. De fästs med magneter och sitter säkert på undersidan av din kompatibla Tacx NEO smart trainer.

Tacx NEO Motion Plates har ett rekommenderat cirkapris på 3 249 kronor och finns tillgängliga nu på Garmin.se.