Ha full koll på din hälsa och välmående dygnet runt, ta del av smarta funktioner och inbyggda sportappar – allt detta förpackat i en sofistikerad design

Garmin lanserar epix, en premium smartwatch för multisport med en färgstark AMOLED-display och upp till 16 dagars batteritid

Garmin lanserar nu epix, en premium smartwatch för multisport med en ljusstark AMOLED-display. Den har en safirlins och boett i titan och passar lika bra i styrelserummet som på gymet. Med upp till 16 dagars batteritid kan du förlita dig på att din epix registrerar din sömn och energinivåer, hjälper dig att träna inför nästa stora utmaning och slå nya personliga rekord. epix är fullspäckad med funktioner för att registrera hälsa, aktivitetsmätning och avancerade träningsfunktioner, plus smarta aviseringar så att du som gillar att träna att få ut det mesta av varje ögonblick.

“epix är en premium smartwatch för multisport som är mångsidig och tillverkad för dig med en aktiv livsstil. Den har en ljusstark AMOLED-display, exceptionellt lång batteritid och levererar lättåtkomliga avancerade funktioner för att registrera hälsa, träning och återhämtning” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Vi har alla personliga mål och oavsett vilka dina är så finns epix där för att följa dig steg för steg, genom att ge viktiga insikter och motivation längs vägen.”

Sofistikerad stil och funktionalitet

Robust, tålig och framtagen för att användas varje dag. epix har en 1.3” ljusstark AMOLED-display som ständigt är påslagen och tillverkad i premiummaterial som safir och titan. Ett välbekant gränssnitt med knappar matchas med en ny responsiv touchskärm som ger en mångsidig användning och gör det enkelt att använda dagliga smartwatchfunktioner och kartnavigering. Perfekt design och teknologi med animerade träningspass för yoga, styrke- och konditionsträning som är enkla att följa. Ska du gå direkt från jobbet till träningen? Byt enkelt ut armbandet med QuickFit-armband som finns tillgängliga både i metall, läder, mocka och silikon.

Hälsa och välmående

Med epix på handleden och Garmins breda utbud av funktioner för att registrera hälsa dygnet runt så har du alla de verktyg du behöver för att få en större förståelse för din hälsa. Epix ger handledsbaserad pulsmätning (med möjlighet att lägga in aviseringar för hög eller låg puls1), mätning av andningshastighet och stress, avancerad sömnregistrering med sleep score och insikter samt funktionen Body-Battery™ som mäter dina energinivåer. epix klarar att hålla jämna steg med med din aktiva livsstil – oavsett vad dina passioner är – med ett stort urval av sportappar för styrketräning, tennis, klättring, bouldering, golf, surfing och skidåkning, bara för att nämna några.

Innovativ coachning och träning

Oavsett om du tränar för att springa 5 kilometer eller längre så hjälper epix dig med förberedelserna med anpassade träningsplaner från Garmin Coach, som erbjuder ett komplett träningsupplägg med en virtuell personlig tränare för ökad motivation, helt kostnadsfritt. epix har också avancerade träningsfunktioner, bland annat PacePro - som hjälper dig att hålla dig till din tempostrategi med lutningsanpassad tempoguidning – och Uthållighet i realtid, som mäter dina ansträngningsnivåer under en aktivitet för att undvika överansträngning. Träna smartare med dagliga förslag på träningspass, personligt anpassade baserat på din nuvarande konditionsnivå, dina senaste träningspass, återhämtningstid, träningshistorik och biometriska data.

Kvalitativ navigering

Gillar du outdoor-livet? epix har stöd för alla de större satellitsystemen för att ge ännu bättre GPS-noggrannhet. I Sapphire-versionerna finns TopoActive-kartor förinlagda med kostnadsfri åtkomst till att hämta kartor från hela världen via Wi-Fi ®. SkiView pistkartor har uppdaterats för dig som gillar skidåkning och innehåller nu nya data och en förbättrad översikt. Med en batteritid på upp till 16 dagar i smartwatchläge och upp till 42 timmar i GPS-läge kan du ägna dig åt dina aktiviteter och äventyr utan att behöva bekymra dig om att klockan behöver laddas.

Användarvänliga smarta funktioner

epix erbjuder uppkoppling och bekvämlighet med ett flertal smarta funktioner, såsom:

• Smartaviseringar: Ta emot aviseringar2 för inkommande samtal, sms, uppdateringar på sociala medier, kalenderpåminnelser och mer
  • Musiklagring: Hämta låtar och spellistor3 inklusive de från en tredjeparts musikleverantör. Spotify®, Amazon Music och Deezer finns förinlagda via nya Connect IQ Store On Device. Med Connect IQ Store On Device kan du upptäcka rekommenderade appar och installera via Wi-Fi direkt i klockan, ingen telefon behövs.
  • Säkerhet och spårning: Händelsedetektering (under visa outdoor-aktiviteter) och assistans kan skicka ett meddelande som visar din position i realtid (om tillgängligt) till dina nödkontakter
  • Garmin Pay: Kontaktlösa betalningslösningar gör att du kan lämna kort och kontanter hemma och enkelt betala utan att behöva vidröra något4
  • Personlig anpassning: Gör din klocka mer personlig genom att hämta appar, widgets, urtavlor och ännu mer på Connect IQ.

Pris och tillgänglighet

epix finns tillgänglig med ett rekommenderat cirkapris som startar på 9 699 kronor. Läs mer på Garmin.se

1Se Garmin.com/ataccuracy

2Då den är hopparad med en kompatibel smartphone. För begränsningar gällande säkerhets- och spårningsfunktioner, se se Garmin.com/safety.

3 Ett premiumabonnemang hos en tredjeparts musikleverantör kan krävas

4 Se vilka länder, betalningsnätverk och banker som städer detta för närvarande på https://www.garmin.com/sv-SE/g...