Via en uppdatering kan du få avancerad sömnregistrering, fler animerade träningspass på skärmen, och mycket mer

Garmin levererar ännu fler värdefulla insikter om hälsa och träning till dig som använder en Forerunner smartwatch

Garmin kommer idag ut med nya, helt kostnadsfria, uppdateringar för sina smartwatches Forerunner® 245, Forerunner 245 Music, Forerunner 745 och Forerunner 945.

Denna uppdatering ger dig tillgång till följande funktioner:

• Förbättrad VO2 max: Registrera VO2 max under en Trailrun-aktivitet (kan också stängas av om du så önskar) och få en mer exakt VO2 max som tar med tuff terräng och fotisättning i beräkningen.
  • Gradering av upplevd trötthet (RPE) och känsla: Efter avslutat träningspass kan du nu registrera hur tufft det var och hur känslan var. Dessa subjektiva bedömningar laddas sedan upp till Garmin Connectsom en del av aktiviteten. Denna funktion finns också tillgänglig i Forerunner 45 och Forerunner 45S.
  • Förbättrad beräkning av intensiva minuter: Få reda på hur och när du fick dina dagliga intensiva minuter.
  • Förslag på träningspass: Ta dagligen emot förslag på träningspass för cykling och löpning baserat på din träningshistorik, fitnessnivå och återhämtningstid.

I Forerunner 245 och Forerunner 245 Music tillkommer dessutom följande funktion:

I Forerunner 745 och Forerunner 945 tillkommer dessutom följande funktioner:

• Avancerad sömnregistrering och sleep score genom Firstbeat Analytics™: Ta del av avancerade sömndata som inkluderar sömnstadier och sleep score samt insikter baserade på föregående natts sömn, direkt på handleden.
  • Aktivitetsprofil för Ultralöpning: Logga den tid du spenderar på energi- eller vilo-stationer genom att använda profilen för ultralöpning med vilotimer.
  • Fler animerade träningspass direkt på skärmen: Träningspass som är enkla att följa. Pass för cardio, styrka, yoga och pilates kan hämtas från Garmin Connect-appen och föras över till din klocka.
  • Förbättrad beräkning av metabolisk ålder: Få en mer exakt estimerad beräkning av din “metaboliska ålder” baserat på fysisk ålder, aktivitetsnivå, vilopuls, och BMI eller kroppsfett.1

Du uppdaterar din Forerunner genom att synkronisera klockan med Garmin Connect-appen.