GARMIN® LANSERAR HRM-PRO – ETT PULSBAND MED DUBBEL ÖVERFÖRING OCH LÖPDYNAMIK

GARMIN® LANSERAR HRM-PRO – ETT PULSBAND MED DUBBEL ÖVERFÖRING OCH LÖPDYNAMIK

Garmin lanserar idag HRM-Pro™, en pulsmätare med dubbel överföring och löpdynamik som ger dig som atlet ännu fler sätt att träna.

HRM-Pro för över pulsdata i realtid via ANT+® och BLUETOOTH® och gör det därmed enkelt för dig att se din faktiska puls direkt på din Garmin-enhet, i träningsappar och kompatibel träningsutrustning på gymet. Utöver detta så registreras din löpdynamik, inklusive markkontaktstid, kadens, steglängd och ännu mer. På så vis kan du förbättra din löpteknik.

HRM-Pro är vattentålig enligt klassningen 5 ATM och hämtar automatiskt pulsdata till en kompatibel smartwatch för analys tillsammans med andra prestationsdata för simning. Dessutom lagras data såsom steg, kalorier och intensiva minuter i HRM-Pro även om du inte har klockan på dig och datan förs sedan över till klockan via Garmin Connect™.

HRM-Pro är bekväm att bära och det ingår ett batteri som varar upp till ett år och som du själv kan byta ut. HRM-Pro finns tillgänglig nu och har ett rekommenderat cirkapris på 1 449 kronor.

Ordet Bluetooth samt deras märke och logga ägs av Bluetooth SIG, Inc. och all användning som sker från Garmins sida sker under licens.