Garmin® Panoptix Forward med FrontVü för kollisionsundvikande

Garmin® Panoptix Forward med FrontVü för kollisionsundvikande

Garmin presenterar nu Panoptix Forward PS21-TM, en ny akterspegelsmonterad givare till Garmins populära Panoptix LiveVü Forward-ekolod. PS21-TM har den nya funktionen FrontVü som hjälper dig att navigera tryggt och säkert i alla vatten genom att visa hinder inom 100 meters avstånd framför dig. Samtidigt som PS21-TM kommer ut i butikerna kommer det även finnas en gratis mjukvara som passar till befintliga Panoptix PS21-TR och PS31 Forward-givare så att även de får FrontVü funktionen.

– Garmin Panoptix med FrontVü ger en bild utan motstycke av vad som händer framför båten i realtid så att båtägare kan känna sig lugna och säkra när de navigerar i svåra vatten, säger Dan Bartel, försäljningschef för Garmin International.

– Med FrontVü ombord kommer de få en helt ny situationsmedvetenhet och passagerarna kan känna sig trygga ombord.

FrontVü är kompatibel med Garmin GPSMAP och echoMAP CHIRP 7- och 9-tums sjökortsplottrar och ger omedelbar feedback och tillräcklig framförhållning (100m) för att hjälpa dig att tryggt navigera din båt. Med ett enkelt gränssnitt visar FrontVü dig kommande farliga hinder så du hinner ändra kursen om det behövs.

PS21-TM ger dig både LiveVü Forward och FrontVü tekniken. LiveVü Forward visar en bild med rörliga mål som är på väg mot eller bort från båten. FrontVü visar hinder under vattnet framför båten och hjälper dig att undvika kollisioner. FrontVü kan ses på en delad skärm tillsammans med andra Panoptix-lod inkl. LiveVü Forward liksom RealVü 3D Forward (finns i PS31), så du kan se realtids ekolodsbilder på vad som finns runt omkring och framför din båt i videohastighet.

Precis som Panoptix PS21-TR ger PS21-TM en digital djupsiffra så du behöver inte köpa en separat traditionell givare för att få djupinformation. Ingen blackbox behövs heller, plugga bara in givaren så snart den är installerad och börja utforska okända vatten med betydligt större förtroende än innan.

Garmin PS21-TM med FrontVü beräknas finnas tillgänglig i maj 2016 till ett rekommenderat cirkapris på

12 299: - Den är kompatibel med Garmins nya GPSMAP8400-serie, GPSMAP 8000-serie, GPSMAP 7400-serie, GPSMAP 721, 820, 1020 samt echoMAP CHIRP 7- och 9-tums modeller. För mer information besök www.garmin.com/marine2016