Garmin® presenterar Approach® Z80, en innovativ laserkikare för golfare med integrerad GPS och bankarta

Garmin presenterar idag Approach Z80, en laserkikare med integrerad GPS för exakt avståndsmätning till flaggan från upp till 350 meter. Approach Z80 har flera innovativa funktioner och bankartor så att du kan se avstånd till hinder och layups samt greenens faktiska form på över 41 000 banor i hela världen.

– Vi är väldigt stolta över vår nya laserkikare. Vi har lång erfarenhet av distansmätning av mål och positioner i förhållande till var användaren är, säger Marcus Bjärneroth, marknadsdirektör på Garmin Nordic.

– I vår laserkikare Z80 använder vi vår erfarenhet av golfpositionering, tillsammans med avståndsberäkning och kombinerar den med en digital kikare. Från våra kunder har vi förstått att det finns ett behov av en modern kikare med den senaste tekniken.

Approach Z80 ger dig helt nya möjligheter till avståndsmätning. Till skillnad från traditionella laserkikare ger Approach Z80 2D-översikter för både Cours View och Green View, med detaljer i fullfärg genom linsen. Course View-karta syns på vänster sida av linsvyn, med avstånd till hinder och green. Med ett enkelt tryck på Range-knappen låser kikaren på flaggan och visar exakt avstånd till den. Samtidigt zoomar kartan automatiskt in och visar avstånd till både framkant och bakkant på green överlagrad i 2D. Laser Range Arc är bågar som ritas upp på green med avstånd till flaggan, så du kan se var på green den är placerad. Laser Range Arc kan också användas för att se vad som pågår i övrigt på banan när den mäter ut andra mål.

Approach Z80 visar automatiskt vilket hål du spelar och par-information. Funktionen PlaysLike Distance justerar avståndet baserat på upp- och nedförsbackar och hjälper dig att välja den bästa klubban för aktuellt hål. När du ska slå ett blindslag, anger enheten riktning och avstånd till mitten av green med hjälp av Pin Pointer-funktionen. PlaysLike och Pin Pointer kan stängas av vid tävling. Inbyggd bildstabilisering minskar skakigheten och 6X förstoring ger Approach Z80 dig en stor, skarp och tydlig vy över golfbanan.

Approach Z80 är lätt och kompakt och levereras med en bärväska med karbinhake, så att du alltid kan ha den inom räckhåll.

Approach Z80 beräknas finnas tillgänglig i juni 2018 till ett rekommenderat cirkapris på 6 999: - Läs mer på garmin.com/golf.