Ny laserkikare som ger dig exakt avstånd till flaggan, bildstabilisering och feedback i form av vibrationer då du hittar och låser flaggan

Garmin® presenterar Approach® Z82, marknadens mest exakta laserkikare

Garmin presenterar idag Approach Z82, den mest exakta laserkikaren med GPS som finns på marknaden i dagsläget. Den är framtagen för att göra dig som golfare mer situationsmedveten, Approach Z82 mäter avstånd med en noggrannhet upp till 25 cm från flaggan på ett avstånd upp till 411 meter (450 yards). Förutom det så har Approach Z82 bankartor i 2-D och fullfärg, banöversikt genom linsen och Green View overlay på fler än 41 000 golfbanor världen över. Och tack vare en förbättrad laserkikare kan du få ännu bättre precision med Approach Z82 än i tidigare modeller.

“Approach Z82 har några av de mest framstående golffunktioner som finns på marknaden. Den är utvecklad med vår första laserkikare som grund, till det har vi adderat en ännu bättre precision för att hjälpa golfspelare att förfina och förbättra sitt spel” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Vi erbjuder en stark uppsättning av funktioner vid golfspel, nu finns vindhastighet och vindriktning inkluderat och förbättrad distansmätning tillsammans med en bättre viewfinder som ger en tydligare och mer lättöverskådlig bild över spelet. Detta gör Approach Z82 till ett ovärderligt hjälpmedel för golfspelare på alla nivåer.”

Approach Z82:s förbättrade optik levererar tydligare bilder och en överlägsen viewfinder erbjuder bättre vid seende så att golfspelare som bär glasögon kan se hela innehållet på den högupplösta OLED-displayen. Dessutom blir placeringen av flaggan mer precis och intuitiv tack vare feedback i form av vibrationer och förbättrad teknik för lasermätning.

Det som skiljer Approach Z82 från andra laserkikare är den kompletterande detaljerade informationen om banan som finns tillgänglig att läsa av i kikaren. Genom att sammanfoga GPS-teknologi och CourseView-kartor kan en 2-D bild av hålet med viewfinder överlagrad skapas tillsammans med avstånd till hinder och layups. Då Approach Z82 hittar och placerar flaggan zoomar kartan automatiskt in på greenen och ritar upp en laseravståndsbåge för den specifika distansen. På så vis vet du som spelare flaggans position i förhållande till framkant och bakkant av greenen.

Approach Z82 kan också visa vindriktning1 och vindhastighet så att du inte behöver gissa då du väljer vilken klubba som är bäst att spela med. Med den nya funktionen Hazard View kan du enkelt zooma in och scrolla igenom varje hinder på kartan för att få mer detaljerad information och veta exakt var avstånden till framkant och bakkant på varje hinder mäts – även vid skymd sikt.

Laserkikaren har också ett flertal andra funktioner som kan aktiveras eller avaktiveras beroende på dina specifika önskemål och behov. Till att börja med finns funktionen PlaysLike-avstånd, där avståndet justeras med hänsyn till uppförs- och nedförsbackar för att bättre mäta korrekt avstånd och göra bättre klubbval. Dessutom finns funktionen Pinpointer, som talar om för dig I vilken riktning flaggan finns då du befinner dig i en död vinkel. Så även om du inte kan se vet du vart du ska sikta. Det finns även en extern indikatorlampa – som kan slås på och av – meddelar dig och dina spelpartners när du är i turneringsläge.

Ha koll på poäng och följ din statistik på Approach Z82 genom att ladda upp scorekort till kostnadsfria Garmin Golf1, en användbar app som sparar all din banstatistik, resultatlistor och scorekort. Och med den nya funktionen Hitta min Garmin kan du enkelt hitta din enhet igen om du skulle förlora den på golfbanan.

Approach Z82 finns tillgänglig nu och har ett rekommenderat cirkapris på 7 499 SEK. Läs mer på Garmin.se

1Då den är ihopparad med en kompatibel smartphone.