Nya sjökortsplottrar med användarvänlig touchskärm och knappar, Garmin-ekolod som är bäst i sin klass, stöd för Garmin Navionics+ och mer

Garmin utökar sin populära serie av sjökortsplottrar med ECHOMAP UHD2-serien med nya funktioner och touchskärm för ett ännu bättre fiske

Garmin lanserar idag nya sjökortsplotters, ECHOMAPUHD2-serien. De erbjuder fiskare premium funktioner som Ultra High-Definition-ekolod, stöd för sjökorten Garmin Navionics+och Garmin Navionics Vision+ som erbjuder dagliga uppdateringar, trådlöst nätverk för delning av data och kompatibilitet för Garmins prisbelönta ekolod i realtid, LiveScope. Det finns tillgängligt i storlekarna 6”, 7” eller 9”, med en ljusstark touchskärm som kan läsas i solljus med knappar. Med detta ekolod kan du som fiskar enkelt använda alla de funktioner som du behöver för en lyckad dag på vattnet, inklusive att zooma in eller ut på kartan eller snabbt växla mellan olika vyer.

“ECHOMAP UHD2-serien har den kraft och funktionalitet som krävs för att möta de krav som dagens fiskare har” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “De som fiskar kommer att känna till de vatten de är ute på lika bra som sina hemmavatten tack vare vårt ekolod, som är bäst i sin klass, och sjökort. Dessutom får de i sjökortsplottern ECHOMAP UHD2 tillgång till blixtsnabb kartritning och allt-i-ett-funktionalitet i en snygg design.”

Ekolod som är bäst i sin klass

Sjökortsplottrarna ECHOMAP UHD2 ger kristallklara bilder av fisk och struktur och finns tillgängliga bundlade med en Ultra High-Definition GT54UHD- eller GT56UHD-givare som ger kristallklara ClearVü och SideVüekolodsbilder och fantastiskt tydliga traditionella CHIRP ekolodsbilder. Garmin erbjuder 16 levande och starka färgalternativ för att göra det enklare att skilja fisk från struktur baserat på dina preferenser och fiskeförhållanden. Dessa plottrar är också kompatibla med Garmin LiveScope så att du kan se ekolodsbilder över fisk och struktur i realtid runt om båten och under ned till 60 meter.

Sjökort för båtförare och fiskare

Markera dina favoritplatser och navigera till nästa destination med en ökad situationsmedvetenhet med hjälp av sjökorten Navionics+ och Garmin Navionics Vision+. Detta är en allt-i-ett kartlösning med starka färger och ett strömlinjeformat gränssnitt. Dessutom ingår 1 års prenumeration med dagliga kartuppdateringar för att ge dig överlägsen täckning från världsettan inom sjökort.1

Sjökorten Garmin Navionics+ är framtagna för att smidigt guida dig som båtförare ute på vattnet och snabbt leda dig som fiskar till de platser där fisken kan gömma sig. Se färgskuggade djupintervall på konturer ned till 0,5 meters intervall, skuggning vid grunt vatten och åtkomst till innehåll i ActiveCaptain® community och få värdefulla insikter om intressanta platser tillsammans med rekommendationer och tips och råd från andra båtförare.

Med sjökorten Garmin Navionics+ kan du som har en ECHOMAP UHD2 också använda appen ActiveCaptain för att ta del av funktionen Auto Guidance+2 i din smarta enhet för att få en ännu snabbare ruttkalkylering och förbättrad detaljinformation kring rutten. Då du valt plats att starta samt plats att ankomma tar Auto Guidance+ med ett flertal faktorer i beräkningen - frigångshöjd, sjökortsdata, populära rutter och önskat djup – och skapar sedan en föreslagen rutt som du kan följa till din destination.

Sjökorten Garmin Navionics Vision+ är för dig som vill ha fler premium funktioner i de vatten du fiskar och kör båt. Premium sjökort från Garmin har alla de standardfunktioner som finns i Garmin Navionics+ och även ekolodsbilder, unika 3D-vyer, högupplösta satellitbilder, flygfoton och ännu mer.

Dela ekolod och annan data trådlöst mellan enheter

Oavsett om du är ute med en vän eller vill få ökad flexibilitet kan du trådlöst streama ekolodsbilden och dela användardata, såsom waypoints och rutter, genom att addera ytterligare en sjökortsplotter ombord på båten med hjälp av inbyggd Wi-Fi®-uppkoppling mellan två ECHOMAP UHD2-enheter. Om du redan har en ECHOMAP UHD eller en ECHOMAP Ultra ombord kan du addera nya ECHOMAP UHD2 för att kunna använda de trådlösa nätverksmöjligheterna som finns i systemet.

Uppdaterad hårdvara och design

ECHOMAP UHD2 har en attraktiv design med en stilren och klassisk touchskärm och knappar. Den har också Garmins senaste intuitiva användargränssnitt och en grafik som ger ett mer modernt utseende. De nya byglarna med snabbfäste gör det enkelt att ta bort enheten från båten. Nya ECHOMAP UHD2 på 9” har också en högupplöst skärm med förbättrad detaljrikedom, klarhet och visningsvinkel jämfört med tidigare modeller.

De nya sjökortsplottrarna ECHOMAP UHD2 i storlekarna 6”, 7” och 9” finns tillgängliga nu till ett rekommenderat cirkapris mellan 5 099 och 14 799 kronor. Besök Garmin.se för mer information om ECHOMAP UHD2-serien och kompatibla tillbehör.

1 Baserat på 2021 års inrapporterade försäljning

2Auto Guidance+ är endast avsett att användas som ett planeringsverktyg och ersätter inte säker navigering