Kompakt marinstereo som passar perfekt för många båtägare. Snygg med funktioner som inbyggd DAB-tuner och ännu mer

Garmins nya stereo Fusion MS-RA60 ger en förstklassig ljudupplevelse till ett pris som gör den tillgänglig för många – som musik för dina öron

Garmin lanserar idag MS-RA60 marinstereofrån Fusion® Entertainment, ett av Garmins varumärken, som levererar en högkvalitativ underhållningsupplevelse i en ny modern design och till ett överkomligt pris. MS-RA60 har en display som är fri från imbildning i en kompakt design och är Fusions mest prisvärda marina stereo hittills. Passar dig som vill ha en stereo med full funktionalitet på din båt.

“Vi är glada över att kunna lansera ett nytt estetiskt tilltalande utseende på våra marina stereos Fusion MS-RA55 och RA50” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Med nya MS-RA60 ombord på båten kan båtägare få både känslan och utseendet av en premium marin stereo utan att spräcka sin budget. Att formfaktorn på MS-RA60 är bekvämt liten och att den kan återge kraftfullt högkvalitativt ljud gör att den passar perfekt på båtar där utrymmet på instrumentbrädan är begränsat, från stora fartyg till små fiskebåtar.”

I denna stereo kommer Fusions senaste ljudteknologi helt till sin rätt, MS-RA60 är framtagen för att göra varje minut som du spenderar ute på vattnet ännu lite bättre. Här ser du några av funktionerna:

• Inbyggd Digital Audio Broadcasting (DAB)mottagare: Få tillgång till ett bredare utbud av radiostationer genom att minska statiska störningar
  • Stilren design: Anti imbildning, snygg edge-bonded skärm som kan läsas i dagsljus
  • Trådlös uppkoppling: Streama via Bluetooth® och kontrollera din musik via Fusion-Link™-appen
  • Multi-Zone™: Volymkontroll för två oberoende ljudzoner på båten
  • Trådlöst: Styr din musik via ANT-kompatibla smartwatches eller fjärrkontrollen ARX70
  • Vattentålig: Klassade enligt IPX6 och IPX7
  • · Kraft och effektivitet: Inbyggd förstärkare i klass D ger högre uteffekt för upp till fyra högtalare ombord

MS-RA60 har en stilren design och gör din instrumentbräda snyggare samtidigt som dem den levererar det bästa inom Fusions teknologi för en ojämförbar underhållningsupplevelse ombord. Tack vare en inbyggd DAB-tuner, som är den första för Fusion-stereos, kan du ställa in fler frekvenser än endast AM eller FM vilket innebär att det är slut på tråkigt letande för att hitta den radiostation du är ute efter. Du kan också uppdatera mjukvaran trådlöst med hjälp av en kompatibel smart enhet – via Bluetooth-uppkoppling – med appen Fusion-Link. Styr din musik trådlöst via Fusion-Link-appen, ARX70-fjärrkontrollen eller en kompatibel Garmin smartwatch i quatix 6-serien.

Vår marina stereo MS-RA60 är utvecklad och designad med tuffa marina förhållanden i åtanke och designad för att hålla säsong efter säsong. Den har en edge-bonded display av hög kvalitet som är klassad enligt IPX6 och IPX7 för att klara av saltstänk, fukt, UV, damm och ännu mer.

Marinstereon MS-RA60 kommer att finnas tillgänglig under kvartal 2 med ett rekommenderat cirkapris på 2 799 kronor. Om du redan har en Fusion MS-RA55-stereo installerad ombord så är det bra att känna till att MS-RA60 enkelt passar in i samma utskärning, vilket gör att det blir enkelt för dig att uppgradera dig. För mer information om MS-RA60 och dess sömlösa integrering med Garmins marinelektronik, besök www.garmin.com/fusionaudioentertainment.