De nya handhållna enheterna GPSMAP 67 och eTrex SE är mångsidiga, har längre batteritid, förbättrad positionsnoggrannhet och global kommunikation via inReach satellitteknologi

Hitta vägen med nya handburna GPS-enheter från Garmin

Garmin lanserar idag GPSMAP®67 och eTrex® SE – de senaste tillskotten till deras imponerande lineup av outdoor navigationsenheter. Ge dig ut på nya äventyr med dessa robusta handburna enheter med GPS som är fullspäckade med verktyg som hjälper dig att hitta rätt och de har även en förbättrad batteritid så att du kan spendera ännu längre tid ute i skogen. De nya enheterna har också multi-GNSS för att ge dig ännu bättre mottagning i utmanande terräng. GPSMAP 67/67i tar det hela ett steg längre med stöd för multi-band som använder ännu fler frekvenser för att ge ännu bättre positionsnoggrannhet. Dessutom har GPSMAP 67i inReach®-teknologi som gör att du kan hålla kontakten med vänner och familj även då du befinner dig utanför mobiltäckning ­– och om du skulle behöva, utlösa ett interaktivt SOS som går till Garmin ResponseSM, ett nödkontaktcenter som är öppet dygnet runt1.

“Oavsett om du är ute på en kortare tur eller en längre expedition är eTrex SE och GPSMAP 67 perfekta följeslagare som hjälper dig med navigering och ger trygghet tack vare Garmins kvalitativa GPS-teknologi. Om du även till ta del av global kommunikation och ha möjligheten att utlösa SOS-larm via det 100% globala satellitnätverket Iridium är GPSMAP 67i med inReach-teknologi den enhet som du ska välja. Vi är också glada över den förbättrade batteritiden och den överlägsna GPS-teknologin som ger dig all den information som du behöver, inklusive Active Weather, smartaviseringar och mer2 även då du befinner dig utom mobiltäckning.” – Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin.

Känn dig trygg då du utforskar med premium GPSMAP 67 och 67i

Nya GPSMAP 67-serien har en färgskärm på 3” som fungerar utmärkt att läsa av även i starkt solljus. Med ett gränssnitt med knappar, en 3” färgskärm som kan läsas i solljus och passar den alla slags äventyr. Både GPSMAP 67 och 67i drivs av ett internt lithium-ion batteri och ger dig upp till 180 timmars användning i standardläge och upp till 840 timmar i expeditionsläge.

I båda modellerna ingår Garmins TopoActive-kartor samt möjligheten att se satellitbilder och navigera med GNSS-stöd och sensorer. Det finns även en inbyggd 3-axlad kompass och barometrisk höjdmätare så att du kan se höjd och lufttryck vid äventyr på högre höjder.

I GPSMAP 67i finns inReach-teknologi som erbjuder möjligheten att skicka tvåvägsmeddelanden och positionsspårning via det 100% globala satellitnätverket Iridium®. Vid behov kan du utlösa ett SOS-alarm till Garmin Response, ett professionellt nödkontaktcenter som är öppet dygnet runt. Personalen på Garmin Response koordinerar lämpliga sök- och räddningsinsatser och kommunicerar samtidigt med dig så att du är uppdaterad kring räddningsinsatsen och fortsätter att göra det tills incidenten är löst. Läs mer om fördelarna med ett inReach-abonnemang på Garmin.se.

Stanna ute längre med eTrex SE

eTrex SE är det senaste tillskottet till Garmina serie av tåliga handburna enheter med lång batteritid. Denna ingångsmodell bland handburna GPS:er ger äventyrare upp till 168 timmar i standardläge och upp till 1 800 timmar i expeditionsläge med 2 AA-batterier (köps separat). Den har en lättavläst display i hög kontrast på 2.2” där du enkelt ser waypoints, kan följa din position och navigera på stigar, även i starkt solljus.

Dessa handenheter är tåliga och framtagna för att vara med dig på alla dina outdoor-äventyr. De är vattenklassade enligt IPX7 och har en inbyggd digital kompass som ger dig exakt kursriktning även då du står stilla.

Planera dina äventyr

Då din enhet är hopparad med en kompatibel smartphone kan du använda appen Garmin Explore™ för att planera nästa äventyr och även ta del av väderrapporter som ger dig uppdaterade väderutsikter. Du kan också få mobila uppdateringar och synkronisera med Geocaching Live. Du kan föra över dina rutter och waypoints till din handburna enhet även då du saknar mobilnätverk eller tillgång till Wi-Fi.

GPSMAP 67 finns tillgänglig nu till ett rekommenderat cirkapris på 6 249 kronor, likaså GPSMAP 67i med InReach-funktionalitet som har ett rekommenderat cirkapris på 7 399 kronor. eTrex SE har ett rekommenderat cirkapris på 2 049 kronor. Besök Garmin.se för mer information.

1Ett aktivt satellitabonnemang krävs. I vissa jurisdiktioner är användning av satellitkommunikationsenheter reglerad eller förbjuden. Det är ditt ansvar att känna till och följa alla tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner där enheten är avsedd att användas.

2Behöver vara hopparad med appen Garmin Explore på en kompatibel smartphone.