Avancerad lösning för automatisk beräkning av rutter med snabbare ruttberäkning, bättre rutter och ännu mer.

Kom igång snabbare med Auto Guidance+ i appen Navionics Boating

Garmin kan nu tillkännage att teknologin Auto Guidance+2 finns tillgänglig i appen Navionics®Boating3. I funktionen Auto Guidance+ kombineras det bästa av Garmin och Navionics teknologi för automatisk ruttberäkning. Funktionen kan nu beräkna rutter snabbare och ger dig tydligare riktning då du navigerar mellan olika platser.

Då du har lagt in förutsättningarna för din båt och angett avstånd till kustlinje i Navionics Boating-appen använder Auto Guidance+ en mängd olika sjökortsdata och navigationshjälpmedel för att snabbt kunna beräkna en föreslagen rutt som smidigt guidar dig genom svårnavigerade vatten eller längs kustlinjen.

Nytt inom Auto Guidance+:

• Kortare ruttberäkningstid gör att båtförare kan komma igång snabbare genom att få en jämn föreslagen rutt från punkt A till punkt B som undviker tvära svängar.
  • Nytt sätt att beräkna höjder innebär att segelbåtar och större fartyg som kräver större frigång uppåt får bättre föreslagna rutter vid navigering i kanaler, inlopp, hamnar med mera.
  • Ny inställning för avstånd till kustlinje gör att du kan få indikationer som visar om din båt ligger nära eller längre ifrån kustlinjen längs din rutt. Avstånd till kustlinje-inställningen tar även hänsyn till grunda vattenområden som inte är nära själva kustlinjen.
  • Obegränsat antal waypoints ger möjlighet att markera viktiga intressanta platser längs rutten eller få en översikt över dina smultronställen eller favoritfiskeplatser.

Förutom den nya teknologin för automatisk ruttdragning erbjuder appen Navionics Boating viktiga navigationsverktyg och detaljerade sjökort som har stöd för ett flertal aktiviteter på vattnet och kan användas av både motorbåtsförare, fiskare, dykare och dig som seglar. I den användarvänliga appen ser du enkelt information kring din rutt – såsom beräknad ankomsttid, distans till målet, avstånd till waypoints, bränsleförbrukning, hastighetsbegränsningar och ännu mer – dessutom finns ledande sjökort1 med upp till 5 000 uppdateringar av sjökortsinnehållet varje dag.

Den senaste funktionen Auto Guidance+ finns tillgänglig nu i den senaste versionen av appen Navionics Boating (18.0) med en aktiv prenumeration. Appen Navionics Boating finns tillgänglig för kompatibla Apple och Android-enheter med årliga prenumerationer. Läs mer om de avancerade funktionerna och innehållet som finns i appen Navionics Boating.

1 Baserat på inrapporterad försäljning 2021.

2 Auto Guidance+ är endast avsett för planering och ersätter inte säker navigering

3 Kompatibel smart enhet krävs