De nya sjökorten från Navionics innehåller detaljrika sjökort för både sjöar och hav, dagliga sjökortsuppdateringar, premiuminnehåll och ännu mer i Navionics kompatibla sjökortsplotters

Navionics lanserar nu 2022 års nya sjökort

Garmin kan idag meddela att Navionics®, ett varumärke inom Garmin, lanserar nya sjökort, Navionics®+ och premium Platinum+™. Sjökorten Navionics+ och Platinum+ har helt nya anpassade täckningsområden med en allt-i-ett kartlösning. De innehåller både detaljrik data för hav och sjöar samt en komplett uppsättning av avancerade funktioner för ett stort urval av kompatibla sjökortsplotters1 för att hjälpa dig att få ut ännu mer av din tid på vattnet.

“Navionics har i åratal levererat ett komplett utbud av värdefulla navigationsfunktioner och funktioner för båtförare, fiskare och seglare runt om i världen. Vårt utbud innefattar fantastiskt sjökortsinnehåll och gör det enklare än någonsin för båtförare att utforska de vatten som de gillar allra mest” säger Marcello Albanese, försäljningschef och affärsutvecklare på Navionics. Båtförare kan dessutom fortsätta att ta del av samma kvalitativa innehåll och premiumfunktioner, såsom högupplöst reliefskuggning för att få en tryggare och mer njutbar navigationsupplevelse – oavsett om det är på sjön eller ute på havet.”

Navionics+ och Platinum+ erbjuder ett flertal funktioner, som dagliga sjökortsuppdateringar, kartöverlagringar och avancerad teknologi för ruttplanering2, så att du som är ute med båt får kvalitativ guidning och du som fiskar enkelt och snabbt får reda på var fisken gömmer sig. Ett abonnemang på 1 år ingår då du köper Navionics+ eller Platinum+, vilket ger dig tillgång till dagliga sjökortsuppdateringar via Navionics Chart Installer, Du kan också använda funktionen Plotter Sync i Navionics®Boating-appen. Navionics+ och Platinum+ visar också djupkurvor ned till 0.5 meter, community edits, djupskuggor och skuggningar för grunt vatten.

För att få mer avancerade funktioner kan du uppgradera till premiumsjökorten Platinum+. I Platinum+ ingår alla de standardfunktioner du hittar i Navionics+. Utöver det så tillkommer reliefskuggning, satellitbilder, SonarChart™ Shading overlays, unika 3D-vyer, flygfoton och mer.

Standardsjökorten Navionics+ och premiumsjökorten Platinum+ finns tillgängliga nu. Sjökorten Navionics+ och Platinum+ kan aktiveras via Chart Installer eller via Navionics Boating-appen. Navionics+ och sjökorten premium Platinum+ är kompatibla med ett brett urval sjökortsplotters som finns på marknaden. För mer information om kompatibla tredjeparts sjökortsplotters som Navionics+ och Platinum+ är kompatbla med, klicka här.

1 Navionics+ och Platinum+ är inte kompatibla med Garmins sjökortsplottrar

2 Ruttplanering är endast avsett för planering och ersätter inte säker navigering