Coachning direkt på handleden, personligt anpassade insikter kring hälsa, detaljerad sömnstatistik och ännu mer. Allt detta och mer finns i Garmins senaste smartwatch med en fantastisk AMOLED-display - till ett överkomligt pris.

Ny kostnadsfri mjukvaruuppdatering finns nu tillgänglig på utvalda Garmin smartwatches och cykeldatorer

Garmin släpper idag en mjukvaruuppdatering och uppdatering av funktioner för utvalda smartwatches, inklusive epix (Gen 2)-, fēnix® 7-, Forerunner®-, Venu®-serien och fler samt cykeldatorerna i Edge® 540, 840 och 1040-serien1. Med dessa nya funktioner kan Garmins kunder få ännu mer ut av sin enhet.

Läs mer om några av de nya funktionerna2:

• Uthållighetspoäng: Mäter din förmåga att upprätthålla långvarig ansträngning för att hjälpa dig att förstå hur träningen påverkar din totala uthållighet. Värden som tas med i beräkningen är VO2 max, kortsiktig/långsiktig träningsbelastning och andra faktorer för att mäta hur din kondition utvecklas utöver bara VO2 max.
  • Backpoäng: Mäter din förmåga att springa i uppförsbacke och utvärderar dina framsteg över tid baserat på VO2 Max och träningshistorik. Den mäter din löpstyrka i branta stigningar och löpningsuthållighet i långa stigningar och ger en poäng baserat på din prestation över tid.
  • Bild som visar vilka muskler som tränas: Se vilka muskelgrupper som aktiveras då du tränar anpassade eller förinlagda HIIT-, konditions- och Pilatespass. Se sedan all statistik i Garmin Connect-appen.
  • Träningspass: Hitta och organisera träningspass – både föreslagna dagliga träningspass och träningspass som du hämtar eller skapar i Garmin Connect-appen – och se din träningshistorik direkt i din kompatibla Garmin-enhet.
  • Relief Shading: Ta del av en karta i 3D-vy med färg- och topografisk skuggning för att få en bättre översikt över terrängen och höjdskillnader.
  • Överlagrade väderkartor: Se de senaste väderutsikterna kring nederbörd, molntäcken, temperatur och vinddata direkt i din smartwatch3.
  • Fiskeutsikter: Få förslag på de bästa dagarna och tiderna att fiska baserat på en himmelsdatabas som följer solens och månens upp- och nedgång, relativ position till din position och mer.
  • Aktivitetsprofil för Gaming: Tillsammans med appen Garmin GameOn ser du biometriskt baserade data för att lära dig mer om din optimala stresszon, planera raster samt se dina energinivåer via Body Battery så att du kan planera ditt spelande bättre.
  • GroupRide: Skapa sömlöst dina rutter i Garmin Connect och dela sedan en unik kod med andra cyklister i din grupp (som använder en kompatibel Edge cykeldator4) så kan alla se och cykla samma bana.

Denna mjukvara finns redan tillgänglig till flertalet enheter. Din smartwatch kan ställas in så att den uppdateras automatiskt och synkroniseras Garmin Connect eller genom att använda Garmin Express.

Nya UltraFit-nylonarmband

Våra populära UltraFit nylonarmband finns nu tillgängliga i fler storlekar för att passa ännu fler Garmin smartwatches. De är tillverkade i två lager vattenavstötande nylonväv, är lätta, mjuka och bekväma att bära och passar på alla handleder. Tre storlekar finns nu som QuickFit®-armband: Svart eller grå i 20 mm, 22 mm och 26mm och quick release-kompatibla klockor: Svart 18 mm, 20 mm och 22 mm. De nya armbanden har ett rekommenderat cirkapris på 489 kronor.

1 För en lista över kompatibla enheter, se https://www.garmin.com/en-US/support/software/wearables/

2 Se Garmin.com/ataccuracy.

3 Då den är hopparad med en kompatibel smartphone

4 Kompatibel med cykeldatorerna Edge Explore 2, Edge 540, Edge 840 och Edge 1040