Nu kan du pausa din träningsstatus

PAUSA DIN TRÄNINGSSTATUS I DIN GARMIN® SMARTWATCH

Garmin meddelar idag att det nu är möjligt att pausa funktionen träningsstatus på kompatibla Forerunner®, fēnix® och MARQ® smartwatches samt i Edge® cykeldatorer1. Träningsstatus är ett verktyg som mäter prestation och utvärderar din senaste träningshistorik. Utifrån denna status kan du få reda på om din träning är produktiv, ökande eller överdriven.

“Träningsstatus är ett mycket bra verktyg för att följa din träningsutveckling, vi ändrar dessutom ofta målsättningen med vår träning” säger Dan Bartel, global försäljningschef på Garmin. “Oavsett om du precis har avslutat en tuffare träningsperiod eller om du drabbats av skada eller sjukdom så kan det kännas misströstande att klockan visar en försämring av din träningsstatus. Vi har därför tagit fram ett sätt att stänga av och starta denna funktion så som du vill, till exempel då du går in i lugnare träningsperioder eller helt enkelt tar en paus.”

Då du pausar din träningsstatus kommer din smartwatch eller Edge cykeldator fortsätta att analysera dagliga träningsdata och visa VO2 max samt träningsmängd men all feedback relaterat till träningsstatus, fokus träningsbelastning2, optimalt intervall för träningsbelastning samt förslag på dagliga träningspass3 kommer att stängas av.

Du kan fortsätta använda din smartwatch eller Edge, även då du har pausat din träningsstatus. När du vill börja mäta din träningsstatus igen startas beräkningen direkt baserat på all aktivitet som nyligen har registrerats i enheten. Instruktioner om hur du gör för att pausa och åter starta upp din träningsstatus finns i Garmin blog https://www.garmin.com/en-US/blog/fitness/pause-your-training-status/

1Kompatibla enheter: Forerunner 245, Forerunner 245 Music, Forerunner 945, Edge 530, Edge 830, Edge 1030, Edge 1030 Plus, fēnix 6-serien och MARQ-serien

2Enheter med Fokus träningsbelastning: Forerunner 945, Edge 530, Edge 830, Edge 1030, Edge 1030 Plus, fēnix 6-serien och MARQ-serien

3Förslag på tillgängliga dagliga träningspass finns i Edge 1030 Plus