Richard S Johnson blir ny ambassador till Garmin®

Richard S Johnson blir ny ambassador till Garmin®

Bara några dagar innan Nordea Masters skall spelas på Barsebäck signar Richard S Johnsson på för Garmin. Sponsringsavtalet gäller Garmins produkter inom golf, cykel och fitness. Richard kommer bära Garmins keps eller mössa på tävlingar och under intervjuer samt utanför spel också använda Garmins smartwatches, framför allt Garmin Chronos och Approch S60.

– Vi är väldigt glada över samarbetet med Richard. Jag var själv med och stod kanske 50 meter från flagg på läktarplats när Richard satte putten som ledde till seger på Scandinavian Masters på Bro Hof 2010 berättar Garmins Nordiska Marknadschef Marcus Bjärneroth. Det var ett magiskt ögonblick. Richard har en förmåga att leverera under press och det är något vi letar efter i ett sponsorskap. Våra produkter tål hög stress och belastning och hjälper atleter att prestera på topp när det verkligen gäller.

– Jag är väldigt stolt att få representera och samarbeta med Garmin. För mig har Garmin alltid varit ledande inom gps/fitness och jag har använt deras produkter i åratal både under mina löpturer samt mina rundor på racercykeln kring hemmet i Florida. Garmin har alltid haft smarta produkter som hjälpt mig i den hårda träning som krävs för att hålla på de internationella golftourerna. Speciellt kul tycker jag det är med nya klockan Chronos som är så snygg att jag använder den även utanför själva träningspassen. Den fungerar lika bra under hårda pass som i finrummet så att säga och det är kul med produkter som håller hela vägen!

Kontraktet sträcker sig över 2 år och gäller för hela världen och alla tävlingar Richard spelar under kontraktsperioden.

Om Richard S Johnson

Richard Stanley Johnson, född 15 oktober 1976, är en svensk professionell golfspelare. Han spelar i år på Europatouren samt på web.com touren i USA. Han började med golfen som 15-åring. Innan dess var det skateboard som gällde. Under sin karriär har Richard en titel från PGA-touren och två titlar från Europatouren. Sin andra Europatitel tog när han i juli 2010 vann Scandinavian Masters 2010 efter att totalt gått elva under par och avgjort tävlingen med sin allra sista putt. Richard bor sedan många år i Florida, USA med sin fru Linda och två döttrar samt senaste tillskottet hunden Bodhi.

Världsledaren inom satellitnavigation, Garmin Ltd. och dess dotterbolag har designat, tillverkat, marknadsfört och sålt navigations-, kommunikations- och informationsenheter samt applikationer sedan 1989, de flesta med GPS teknologi. Garmins produkter täcker in segmenten mobilelektronik, marinelektronik, outdoor, fitness, aviation och OEM. Garmin Ltd. är registrerat i Schweiz med sina större dotterbolag lokaliserade i USA, Taiwan och Storbritannien. Garmin är ett registrerat varumärke av Garmin Ltd och dess dotterbolag. Alla andra varumärken, produktnamn, företagsnamn och servicemarkeringar tillhör och ägs av dess respektive ägare. Alla rättigheter är reserverade.