Första levernasen pappersrullar

Nu skrivs hamnhistoria. Första leveransen in i pappersmagasinet i Gävle hamn idag.

Nu skrivs hamnhistoria. Första leveransen rullade idag in i det världsunika pappersmagasinet. 400 rullar på första ankommande tåg.

”Idag, bara några veckor efter färdigställandet av lagret rullar det första tåget in. Vi hoppas och tror att fler kunder kommer välja ett smidigt och effektivt exportupplägg som Gävle hamn nu kan erbjuda genom detta lager. Det här är bara början på vårt arbete att möta industrins efterfrågan på hållbara logistiklösningar ”, säger Fredrik Svanbom, VD Gävle Hamn AB

Och nu är även pappersmagasinet nominerad till priset Årets Logistiketablering 2020.

"Genom smart logistik och automation vill Yilport Nordic och Gävle hamn locka pappersproducenterna till Gävle. Det nya, 11 000 kvm stora, helautomatiserade lagret för de flera ton tunga rullarna, ska korta ledtider och öka lagringskapacitet för pappersbruken i regionen”.