Appen som förenklar golvinstallationer

Appen som förenklar golvinstallationer

Golv- & Våtrumskontroll gör vardagen smidigare och mer kostnadseffektiv för golvföretagen. Golvinstallationerna dokumenteras i logisk följd och jobbet blir säkrare och mer effektivt. Företag som är både GBR-anslutna och GVK-auktoriserade samlar all dokumentation för torra såväl som våta utrymmen på samma ställe. På så vis har entreprenör och beställare god kontroll över pågående projekt.

En förenklad reklamationshantering gentemot leverantör och möjligheten till kretsloppsmärkning är andra värdefulla verktyg som ingår i tjänsten.

Nu finns Golv- & Våtrumskontroll att ladda ned som mobilapp till iPhone.
(Vi arbetar på att göra appen tillgänglig även för Androidtelefoner)

Möjligheten att reklamera golvmaterial på ett enklare sätt är intressant för många företag. Oavsett leverantör är det ett och samma formulär som fylls i, och allt sparas på ett ställe. Bilder kan skickas med för att göra det enklare att bedöma det reklamerade felet. Tjänsten underlättar administrationen för både företag och leverantör vilket leder till en snabbare reklamationshantering.

Kretsloppsmärkning, en tjänst som efterfrågas mer och mer av byggföretag och fastighetsägare, kan också utföras i appen. Märkningen identifierar innehållet i produkterna som ingår i golvkonstruktionen och ger även produktspecifika skötselråd för ytmaterialet. Vid framtida utrivning är tjänsten ett funktionellt underlag för återvinning eller återbruk av golvet på ett miljöriktigt sätt.

För den som inte kommit igång ännu med det smarta verktyget ligger information och en kom-igång-guide på www.gvkontroll.se (i inloggat läge). Här finns också länkar till instruktionsvideor på YouTube. Eller kontakta Patrik Nordahl, 08-702 30 98, patrik.nordahl@golvbranschen.se.