Från en enskild köksrevolution till en nationell rörelse mot matsvinn

Från en enskild köksrevolution till en nationell rörelse mot matsvinn

Stockholm - Generation Waste, en ledande aktör inom minskning av matsvinn, lanserar en kraftfull digital mätningsverktyg för att hjälpa kommersiella kök, restauranger och matleverantörer att minska sitt matsvinn, minska sitt klimatavtryck, spara pengar och arbeta mot de globala målen.

Genom att utbilda kockar och kökspersonal i praktiker för minskning av matsvinn, strävar Generation Waste efter att minska matsvinnet för sina kunder med i genomsnitt 25%. Detta initiativ kommer att bidra till en mer hållbar och effektiv livsmedelssystem, samtidigt som det sparar betydande mängder pengar för kunderna.

Vårt digitala mätningsverktyg är inte bara en lösning för att spåra och minska matsvinn, säger Lina Andersson Fasth, Utbildningsledare på Generation Waste. Det är ett verktyg för att förändra inställningen till matsvinn och för att skapa en mer hållbar och effektiv matindustri.

Generation Waste's kommunikationsstrategi syftar till att höja medvetenheten om matsvinn, främja deras digitala mätningsverktyg för registrering av matsvinn och visa fördelarna med minskning av avfall. Genom att belysa framgångshistorier och fallstudier av företag som effektivt har minskat sitt matsvinn med deras stöd, positionerar Generation Waste sig som en ledare och expert inom minskning av matsvinn i livsmedelsindustrin.

Vi är engagerade i att arbeta mot de globala målen genom samarbete och aktiva insatser, tillägger Per Hjalmarö, VD på Generation Waste. Våra kunder är våra partners i denna resa mot en mer hållbar framtid. Tillsammans kan vi göra en verklig skillnad.

För mer information, besök eller kontakta oss.