Gernandt & Danielsson har biträtt ICA Gruppen vid emission av obligationer

Gernandt & Danielsson har biträtt ICA Gruppen vid emission av obligationer

Gernandt & Danielsson har biträtt ICA Gruppen AB (publ) (”ICA”) vid emission av fyra serier av obligationer om totalt 3,5 miljarder kronor under ICA:s MTN-program med ett totalt rambelopp om 15 miljarder kronor. Emissionslikviden kommer att användas till refinansiering av obligationsförfall om 1,7 miljarder kronor respektive amortering av befintliga banklån.

Gernandt & Danielsson har biträtt ICA med ett team bestående av partners Mikael Borg och Mikael Bolling, senior associate Simon Wetterholm samt associate Alexander Thörnberg.

Gernandt & Danielsson biträder Nordnet AB (publ) vid emission av kapitalbasinstrument

Gernandt & Danielsson biträder Nordnet AB (publ) (”Nordnet”) vid bolagets emission av primärkapitaltillskott (AT1) under tillsynsförordningen och primärkapital på nivå 2 under Solvens II, till ett sammanlagt belopp om 300 miljoner kronor och med en evig löptid med första möjliga inlösen efter fem år. Instrumenten är de första i sitt slag med sin utformning för att uppfylla kraven som primärkapital

Gernandt & Danielsson biträder Fingerprints i samband med dess företrädesemission om cirka 305 miljoner kronor och emission av hybridkapitalinstrument om 75 miljoner kronor

Gernandt & Danielsson biträder Fingerprint Cards AB (publ) (”Fingerprints”) i samband med dess emission av A-units (bestående av A-aktier och teckningsoptioner) och B-units (bestående av B-aktier och teckningsoptioner), med företrädesrätt för Fingerprints befintliga aktieägare och dess emission av hybridkapitalinstrument om 75 miljoner kronor som konverterades till B-aktier före företrädesemission