Gigger förenklar Cellements fakturering och löneadministration

Gigger och Cellements inleder ett samarbete där Gigger hanterar löner och utbetalningar för Cellements Partners. Cellements säljer hygienprodukter genom nätverksförsäljning och siktar på att ha över 200.000 fristående distributörer över hela världen. Samarbetet inleds i Sverige med målet att utvecklas till den internationella marknaden.

Cellements producerar genom innovativ vetenskap olika hygien- och hälsoprodukter, bland annat en bakteriedödande handspray, en solspray och ett myggmedel. Samtliga produkter kommer i kreditkortsstora sprayflaskor. Försäljningsstrategin för Cellements går ut på att genom nätverksmarknadsföring nå kunder genom företagets Partners. Cellements betalar veckovis provision till Partners baserat på deras omsättning.

I dagsläget behöver varje Partner starta ett eget bolag för att kunna sälja Cellements produkter om dom når en viss inkomst. Samarbetet med Gigger gör att det steget tas bort då Gigger istället ansvarar för att betala ut löner, sociala avgifter och skatter för alla Partners som då slipper starta företag.

I och med det här samarbetet kommer vi kunna attrahera fler säljare och sänka trösklarna för dem att starta sin försäljning. Detta ser vi som ett väldigt bra argument för vår del då vi kan nå fler säljare. Med en samlingsfaktura från Gigger minimerar det vår egen löneadministration”, säger Anders Karlsson, VD på Cellements.

Då Gigger siktar på att gå internationellt med sina tjänster ser man självklart positivt på samarbetet med Cellements.

– “Som ett steg mot vår kommande internationalisering av Gigger känner vi att det här samarbetet ger oss dels en spännande och bra kund i Sverige men samtidigt också en partner att utvecklas med internationellt”, säger Magnus Winterman, VD på Gigger.

• Nya produkter, tjänster

• samarbeten

Gigger hjälper företag att vinna i den nya tidens arbetsmarknad. Med marknadens modernaste mjukvaruplattform digitaliserar och därmed förenklar vi administrationen av timanställda, temporära uppdragstagare samt frilansare, dvs den nya tidens arbetskraft – ”giggers” - i Sverige och internationellt. I Giggers plattform bygger företag upp sina personalpooler, schemalägger och hanterar löner, "giggern" söker uppdrag, fakturerar och säkerställer betalning. Gigger – den nya tidens uppdragsgivare!