Gigger och Start-Up Stockholm inleder samarbete

Gigger inleder ett samarbete med Start-Up Stockholm i samband med att de utökar sin verksamhet genom att öppna flera kontor i Stockholm. Giggers tjänster kommer bland annat erbjudas till personer som ännu inte startat företag som vill testa sin idé och fakturera utan eget företag.

Den ideella organisationen Start-Up Stockholm erbjuder bland annat kostnadsfri affärs- och innovationsrådgivning samt kompetensutveckling inom att starta, driva och utveckla företag. Varje år genomgår mer än 4000 personer processer hos Start-Up Stockholm. I och med att man öppnar flera kontor vill verksamheten nå fler personer i Stockholm. Start-Up Stockholms huvudpartners är SEB, Almi och Stockholms Stad. I och med det nya samarbetet blir Gigger en partner till Start-Up Stockholm.

Som en följd av att Start-Up Stockholm utvecklas och växer vill de erbjuda samtliga personer ytterligare två valmöjligheter och tjänster. Det första man erbjuder är en möjlighet för personer att fakturera utan företag för att testa sin idé innan de startar ett företag. Det andra erbjudandet är att ge de redan startade företagen som vill växa en möjlighet att enkelt anlita personal utan att behöva anställa dem. Detta är de tjänster Gigger erbjuder Start-Up Stockholms samtliga kunder.

Vi arbetar med kompetensutveckling som ger människor verktygen att kunna bygga och driva företag av sina idéer. Med Gigger kan vi erbjuda dem en chans att pröva sin idé innan de startar företag. När de, förhoppningsvis, märker att idén håller kan de enkelt starta företag med vår hjälp. De företag som dessutom redan har fått igång sin verksamhet kommer genom Gigger enkelt kunna anlita personal vid arbetstoppar utan att hantera anställningsavtal och annan administration, som helt hanteras av Gigger. Vi är glada över att kunna förmedla detta erbjudande till våra kunder och hjälpa dem att växa organiskt och tryggt, säger Wadih El-Achkar, VD på Start-Up Stockholm.