Go-Ahead har tecknat ett reviderat avtal med det norska Jernbanedirektoratet

Go-Ahead har tecknat ett reviderat avtal med det norska Jernbanedirektoratet

Go-Ahead och det norska Jernbanedirekoratet har nu ett tilläggsavtal som kommer att ligga till grund för ramverk och villkor för Trafikavtal 1 under resterande kontraktsperiod.

– Vi är glada och tacksamma över att de norska myndigheterna har tagit i beaktning de oförutsedda utmaningar som vi möts av under covid19. Vi har haft en bra dialog som lett fram till ett avtal där vi nu kan anpassa vårt ramverk i enlighet med en postcovid-tillvaro. Det här är väldigt viktigt för våra resenärer och anställda, säger Magnus Hedin. Han är styrelseordförande för Go-Ahead Norge och har varit förhandlingsledare i omförhandlingarna kring Trafikavtalet.

Trafikavtal 1 är det avtal som ingicks när Go-Ahead vann upphandlingen att driva trafiken på Sørlandsbanen, Arendalsbanen och Jærbanen.

Detaljerna i det omförhandlade avtalet kommer att vara offentliga när undertecknandet av det formella avtalet sker efter sommaren

Ser fram emot fortsättningen
Cathrine Elgin, vd för Go-Ahead Norge, ser nu fram emot att fortsätta bygga vidare på allt arbete som gjorts sedan Go-Aheads första avgång den 15 december 2019.

– Avtalet ger oss bra förutsättningar för en fortsatt utveckling av vår verksamhet och våra anställda och med det nya avtalet kommer vi fortsätta utveckla tågresandet till förmån för våra kunder på våra tågsträckningar. Glädjande är att vi redan idag har Norges högsta kundnöjdhet i våra senaste mätningar.

Ämnen

Go-Ahead Nordic är paraplyorganisation för Go-Ahead Groups satsning på Sverige, Norge, Danmark och Finland. Go-Ahead Group är Storbritanniens största järnvägsoperatör och den största bussoperatören i London. Varje år utför vi över en miljard resor. Koncernen är även aktiv i Tyskland, Irland och Singapore.

Ulrika Mebius

Presskontakt Communication Manager +46760006503

Go-Ahead Nordic - nordens kollektivtrafikhjältar

Go-Ahead Nordic är en ny aktör inom kollektivtrafik på den nordiska marknaden men med lång erfarenhet och stort know-how från våra kollegor i UK.

Go-Ahead Group är Storbritanniens största järnvägsoperatör och den största bussoperatören i London. Varje år utför vi över en miljard resor. Go-Ahead Nordic är paraplyorganisation för koncernens satsning på Sverige, Norge, Danmark och Finland. Koncernen är även aktiv i Tyskland, Irland och Singapore. Go Ahead Nordic är en ny aktör på den nordiska marknaden.

Vårt fokus är att leverera tjänster av hög kvalitet med hänsyn till allmänna krav och våra kunders behov på en ständigt föränderlig marknad. För att möjliggöra detta utmanar vi marknaden genom att vara nyskapande i kombination med hög prioritet för lokalt engagemang och lokala beslut

GO-AHEAD SVERIGE AB
Hamngatan 4