Vi söker Kommersiell Fastighetsförvaltare till GöteborgsLokaler

Vi söker Kommersiell Fastighetsförvaltare till GöteborgsLokaler

Läs mer här.

Sista ansökningsdag: 2019-04-22 Plats: Göteborg Jobbkategori: Fastighet

GöteborgsLokaler är en värderingsstyrd verksamhet som är med och gör skillnad genom samhällsengagemang och långsiktighet. Nu finns en spännande möjlighet att bli en del av verksamheten i en roll som Kommersiell Fastighetsförvaltare. GöteborgsLokaler erbjuder dig ett fritt, rörligt och kontaktintensivt arbete som är omväxlande och där du kan vara med och påverka. På fastighetsförvaltningsavdelningen är vi idag 21 medarbetare. Vi arbetar både med eget ägda fastigheter och externförvaltade fastigheter för bolag inom Göteborgs Stad. Hälften av lokalerna ligger vid de 20 lokala stadsdelstorg som bolaget förvaltar.

I rollen som Kommersiell Fastighetsförvaltare har du ett definierat kostnads-, intäkts- och utvecklingsansvar för ditt fastighetsbestånd. Ditt mål är att skapa en god lönsamhet och stabil värdetillväxt för bolagets fastighetskapital samt att skapa och utveckla goda relationer till kunder och fastighetsägare för externa förvaltningsfastigheter. Du kommer att samverka med övriga funktioner inom bolaget, kommunens lokal- och bostadskoncerner och bidra till stadens mål för god stadsutveckling. Som Kommersiell Fastighetsförvaltare har du en nyckelroll i arbetet med att utveckla vårt fastighetsbestånd i de stadsdelar där fastigheterna är belägna. Du har b.la ansvar för:

• uthyrning
  • ekonomiska bedömningar
  • hyresförhandlingar
  • överlåtelser
  • anpassning av lokaler
  • upprättande av investeringskalkyler
  • fastighetsutveckling
  • medverkan vid om- och nybyggnadsprojekt.

Du har en gedigen och mångårig erfarenhet från förvaltning av kommersiella fastigheter, du har förhandlingsvana och är van vid självständigt arbete med eget resultatansvar. Det är nödvändigt att du har kunskaper i fastighetsteknik, hyresjuridik, fastighetsekonomi och hantering av fastighetssystem. Därför ser vi att du har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande. Tjänsten kräver också att du är flytande i det svenska språket i tal och skrift. Resor i tjänsten inom Göteborgsområdet förekommer därför är B-körkort ett krav.

För att trivas i den här rollen är du en relationsbyggande och kommunikativ lagspelare. Du stimuleras av att träffa människor, är en god lyssnare och kan vrida och vända på givna förutsättningar. Ditt affärsmannaskap omfattar stort som smått. Du vill aktivt delta i den kreativa och strategiska process som omfattar utvecklingen av vårt fastighetsbestånd. Samtidigt ser och förstår du de enskilda affärsidkarnas utmaningar och möjligheter.

I den här rekryteringen samarbetar GöteborgsLokaler med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv på 0763-03 41 00 eller jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV och personligt brev på jerrie.se. I det personliga brevet vill vi att du beskriver vad du förväntar dig av en arbetsgivare, varför du är intresserad av tjänsten och vad du skulle kunna bidra med om du fick jobbet. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 22 april.

Vi har redan gjort valet kring var vi vill annonsera tjänsten, undanber oss därför ytterligare annonsförsäljning.