Stockholms pensionärer lockas med Västerbottensost

Stockholms pensionärer lockas med Västerbottensost

Foto: Gold of Lapland. Monica Holmgren visar reseförslag för Stockholmspensionärer

I början av veckan fanns turistdestinationen Gold of Lapland på plats på en minimässa ombord på ett av kryssningsfartygen till Åland. Arrangör av mässan var PRO Stockholm som gärna ville ha med bla researrangörer.

Varför deltar Gold of Lapland på detta?

- Ja, även om det är en mindre mässa med bara PRO Stockholm  så har de ca 140 avdelningar så om vi kan få några av dessa att börja planera kommande års resor till Gold of Lapland så är det en bra utdelning, säger Karin Fällman, destinationsansvarig på Gold of Lapland.

Vad lockade ni med?

- Jag höll en föreläsning om allt det fantastiska som vi kan erbjuda i Västerbotten och hade med mig en del reseförslag med koppling till guld och ost, berättar Monica Holmgren, VD på Upplevelser i Norr, som deltog tillsammans med Karin.

Förutom detta bjöds besökarna på Västerbottensost och årets nya Gold of Lapland magazine samt lästips inför studiecirklar som denna målgrupp brukar ha innan de reser.

_______________________________
Mer information karin@goldoflapland.com