Goodyear vinnare av Årets Nyhetsrum 2015

Goodyear vinnare av Årets Nyhetsrum 2015

”Med ett optimalt användande av bilder och stjärnmarkerade tags har vinnaren verkligen gjort något snyggt och spännande av sitt material. Man märker att vinnaren har bra koll på sina användare.”

Så löd juryns motivering när Goodyear utsågs till vinnare av Årets Nyhetsrum 2015 i kategorin Transport.

Av cirka 3 000 företag i Sverige blev endast 33 stycken nominerade och slutligen stod en vinnare kvar i varje kategori. Totalt fanns tio olika branschkategorier, däribland Transport. Mynewsdesks jury granskar företagens pressrum utifrån tio kriterier för att kunna nominera samt utse en vinnare i respektive kategori. Priset delas ut till de företag och organisationer som bäst nyttjat sina nyhetsrum – till dem som helt enkelt bäst använt kanalen för att på ett modernt sätt nå ut med sina budskap.

­– Vi är jätteglada över vinsten och känner oss i och med detta ännu mer motiverade till att utveckla och fortsätta arbeta med vårt härliga nyhetsrum. Våra nyckelingredienser till ett lyckat arbete på nyhetsrummet är att vara lokal, relevant, kontaktbar och att man delar med sig av stora som små händelser, säger Karin Senning, Nordic Sr brand Manager på Goodyear.

För sjunde året i rad arrangerar Mynewsdesk tävlingen Årets Nyhetsrum. Syftet med tävlingen är att inspirera kunder till att arbeta ännu bättre med sina nyhetsrum och lyfta fram dem som arbetat på bäst sätt. Goodyear började tidigt använda Mynewsdesk i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Sedan starten har nyhetsrummet utvecklats snabbt och har idag en trogen skara antal följare i respektive land.

­

Goodyear Dunlop Nordic är en affärsenhet för åtta länder i Norden och Baltikum, med huvudkontor i Stockholm. Verksamheten har ca 150 anställda och genomför delar av produkttesterna i norra Finland och Sverige. Goodyear Dunlop Nordic innefattar varumärkena Goodyear -  ett av världens största däckföretag med omkring 66 000 anställda och tillverkar sina produkter i mer än 49 fabriker i 22 länder över hela världen, Dunlop - en av världens ledande tillverkare av hög- och ultrahögprestandadäck med en imponerande framgångshistoria inom motorsport. Dunlops omfattande tävlingsverksamhet har lett till nyskapande däckteknologier för vardagsbilisten. Även varumärkena Fulda, Sava, Kelly och Debica ingår i Goodyear Dunlop Nordics produktportfölj.

För ytterligare information om Goodyear, besök www.goodyear.se For mer information om Dunlop, se www.dunlop-tires.se eller www.dunlopmotorcycle.eu

.