Upptäck unika resmål med Goodyears husvagn i sommar

Upptäck unika resmål med Goodyears husvagn i sommar

Europeiska resenärer söker i allt högre grad unika äventyr och många ser nu husvagn som en möjlighet att semestra på ett nytt och genuint sätt. Goodyears sommarkampanj ’Made to Feel Good’ tar svenska resenärer till annorlunda turistmål denna sommar.

Resandet har under de senaste åren blivit allt mer tillgängligt, speciellt inom Europa. Det har också medfört en större efterfrågan på unika och autentiska sätt att resa och uppleva resan på. Att turista med husvagn har ökat i popularitet och 2015 noterades den högsta försäljningssiffran i Europa på fem år. Idag semestrar många svenskar gärna med husvagn. Från den 22 juni ger Goodyear därför svenskarna möjlighet att utforska Europa genom att tävla om att få bo i företagets husvagn på svåråtkomliga och annorlunda turistmål genom bostadsuthyrningssajten Airbnb.
– Husvagnen ökar kraftigt som semesterfordon delvis på grund av friheten det ger, men också då många vill hitta tillbaka till den tid då resan var målet. Med detta sätt att resa och upptäcka platser kan turisterna själva bestämma var de ska resa och vilken väg de tar. Det ger en frihetskänsla som få andra sätt att resa kan erbjuda. Med ”Made to Feel Good”-kampanjen vill vi uppmuntra till att upptäcka platser man inte upptäckt förut, säger Sofia Koski, Nordic Digital and Communications Manager, Goodyear Dunlop,

Om kampanjen ”Made to Feel Good”
Goodyears kampanj ”Made to Feel Good” drar igång den 22 juni och kommer under sex veckor att erbjuda konsumenter ett genuint sätt att resa och uppleva. Under kampanjperioden reser Goodyears fullt utrustade husvagn runt mellan olika platser i Europa och stannar till för att erbjuda spänningssökande turister ett boende utöver det vanliga. Goodyears husvagn är bokningsbar kostnadsfritt[i] via Airbnb och https://goodyear-feelgoodplaces.com/. Var husvagnen kommer att befinna sig härnäst presenteras löpande i Goodyears sociala kanaler, http://www.facebook.com/goodyear, www.instagram.com/goodyear_emea och http://www.twitter.com/GoodyearPress.

För mer information, kontakta gärna:

Peter Larsson, PR-ansvarig i Norden, peter@agency.se, +46 736 640 448. Sofia Koski, Nordic Digital and Communication Manager, Goodyear Dunlop, sofia_koski@goodyear.com, +46 706 96 10 49.

Goodyear är ett av världens största däckföretag. Företaget har cirka 66 000 anställda och tillverkning på mer än 49 anläggningar i 22 länder över hela världen. På dess två innovationscenter i Akron, Ohio, och Colmar-Berg, Luxemburg, utvecklas framtidens produkter som sätter branschstandarden för prestanda. Goodyear grundades 1898 och företagets innovationer har satt nya standarder för bilindustrin i mer än 100 år. För mer information: http://www.goodyear.se

[i]Finn specifika tävlingsvillkor på kampanjsida.