Blue Planet II - Live in Concert till Scandinavium!

Naturfilm och livemusik i en storslagen kombination - den 23 februari 2019 intar Blue Planet II - Live in Concert Scandinavium! Publiken kommer åter igen få möjligheten att kunna uppleva fantastisk naturfilm i storbildsformat ackompanjerat av symfoniorkester med musik av Oscarsvinnaren Hans Zimmer, Jacob Shea och David Flemming. Presentatör på plats: Martin Emtenäs.

Så här skriver arrangören FKP Scorpio i sitt pressmeddelande:

Gripande Blue Planet II - Live in Concert till Sverige!

23 februari 2019 Scandinavium

De mest spektakulära scenerna från BBC Studios banbrytande och prisade serie Blue Planet II i 4K Ultra HD på en gigantisk LED-vägg ackompanjerat live av en symfoniorkester. Musik av Oscarsvinnaren Hans Zimmer, Jacob Shea och David Flemming från Bleeding Fingers Music. Presentatör på plats: Martin Emtenäs.

15-23 februari når turnén Blue Planet II - Live in Concert Malmö, Linköping, Stockholm och Göteborg. Biljetterna släpps 15 juni.

Efter succéerna Planet Earth – Live in Concert och Planet Earth II – Live in Concert, som upplevts på plats av mer än 50 000 personer enbart i Sverige, fortsätter konsertversionerna av BBC:s prisvinnande naturdokumentärer med Blue Planet II - Live in Concert under början av 2019.

Under den fyra år långa inspelningen av Blue Planet II har olika team begett sig ut på 125 expeditioner, besökt 39 länder samt filmat från alla kontinenter och samtliga oceaner. 6000 timmar lades på djuphavsdykning, varav 1000 genomfördes med undervattensfarkoster. Logistiken bakom vissa av dessa expeditioner kan jämföras med en rymdresa – så mycket jobb krävdes. Under processen mötte filmteamet varelser som framstod som så underliga att de verkade komma från en helt annan planet. TV-serien, som hade svensk premiär på SVT den 4 mars 2018, tar med tittaren på en magisk upptäcktsresa till en blå parallellvärld fylld av överraskningar och mirakel.

Under konsertversionen Blue Planet II - Live in Concert visas delar av de mest spektakulära scenerna från TV-seriens sju episoder på en gigantisk LED-skärm. Det blir en resa från de isiga polarhaven till de pulserande korallreven, från självlysande havsdjup till enorma brunalgsskogar.

Det unika bildmaterialet ackompanjeras av musik komponerad av Oscarsvinnaren Hans Zimmer, Jacob Shea och David Flemming. Prags filharmoniska orkester, under ledning av dirigent Matthew Freeman, kommer att framföra kompositionerna som skrevs för BBC Studios TV-serie. Konserten blir en uppslukande upplevelse, då det visuella möter orkestermusiken och häftiga ljudeffekter.

Presentatör på plats är Martin Emtenäs. Den populära programledaren och naturförmedlaren kommer att guida publiken genom deras resa under vattnet och ge ytterligare en dimension åt det material som visas på LED-skärmen.

BLUE PLANET II - LIVE IN CONCERT

2019-02-15 Malmö | Malmö Arena