​Guns N’ Roses till Ullevi sommaren 2018

Ullevisommaren börjar se riktigt, riktigt het ut. Idag meddelade arrangören Live Nation att Guns N’ Roses avslutar sin Europaturné i Göteborg. Den 21 juli spelar bandet för första gången på Nordens största arena Ullevi.

– Vilken makalös sommar det blir på Ullevi även nästa år. Foo Fighters, två konserter med Ed Sheeran och nu alltså även Guns N’ Roses. Wow, jag tror det är fler än jag som redan längtar till nästa sommar, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

Biljetterna till Guns N’ Roses släpps torsdagen den 16 november kl. 09.00. Mer information hittar du inom kort på gotevent.se.

Klara spelningar på Ullevi 2017
Foo Fighters, 5 juni
Ed Sheeran, 10 och 11 juli
Guns N’ Roses, 21 juli

KONTAKT GOT EVENT

Lotta Nibell, vd Got Event

Mikael Persson, PR- och informationsansvarig Got Event

KONTAKT LIVE NATION

Kristofer Åkesson, Head of PR & Communications

Så är skriver arrangören Live Nation i sitt pressmeddelande:

GUNS N’ ROSES TILL ULLEVI!

Guns N’ Roses ”Not In ThisLifetime Tour” visar inga tecken på att sakta ner – med över en miljon biljetter sålda bara i Europa i år (inklusive en slutsåld och kritikerhyllad konsert på Friends Arena 29 juni) åker de vidare på en europeisk sommarturné 2018 som avslutas i Sverige, i Göteborg, på Ullevi!

Innan Göteborgskonserten får även Odense i Danmark (6/6) och Oslo i Norge (19/7) besök – ingen av dessa städer har bandet besökt tidigare under turnén. Och konserten i Tallinn i Estland (16/7) blir bandets första Estlandskonsert någonsin.Lördagen den 21 juli 2018 spelar Guns N’ Roses på Ullevi i Göteborg och biljetterna släpps på torsdag den 16 november kl 9.00.Den första europeiska delen av denna galet framgångsrika turné, som startade 2016, har bara under 2017 redan sålt över en miljon biljetter. Detta gör den till den mest framgångsrika turnén i år och visar återigen att attityden, energin och själen i både Guns N’ Roses och rockmusikscenen är minst lika stor som för tre decennier sedan när detta band slog igenom och blev världens största band.Anders Nunstedt på Expressen gav konserten på Friends Arena i somras 4 av 5 i betyg och skrev: ”Det låter antagligen märkligt, men: Guns N' Roses är tillbaka.” Det var så det kändes när 55.000 personer sjöng med i Welcome to the Jungle, November Rain och Paradise City denna magiska konsertkväll.Guns N’ Roses ÄR tillbaka, i dubbel bemärkelse - Lördagen den 21 juli 2018 är de tillbaka i Sverige och vi ser enormt mycket fram emot att höra Axl Rose sylvassa stämma och Slash bärande gitarrslingor ljuda över Ullevi i sommarkvällen – detta blir en ny klassiker!

DATUM21/7 - Ullevi, Göteborg

Se hela turnéschemat på www.gunsnroses.com