H&M ny huvudsponsor till Longines FEI Europamästerskapen i Ridsport Göteborg 2017

21-27 augusti 2017 samlas Europas bästa ryttare och kuskar i Göteborg för att göra upp om medaljerna i Longines FEI EM i Ridsport Göteborg 2017. Disciplinerna är hoppning, dressyr, körning fyrspann och paradressyr. Under veckan koras såväl vinnande lag som individuell Europamästare i samtliga discipliner. Nu är H&M klar som en av huvudsponsorerna för evenemanget.

– Vi är stolta över att H&M går in som huvudsponsor inför årets EM, säger Johan Pagerup, sponsoransvarig för Longines FEI EM i Ridsport 2017. Förutom att klä arrangemangets samtliga funktionärer så har H&M tagit fram en officiell EM-kollektion: ”We love horses”. Kollektionen för dam, herr och barn kommer att säljas i en pop-up-butik under arrangemanget samt i utvalda H&M-butiker i Göteborg under mästerskapet, säger Johan.

Kontakt:
Helena Lindqvist, marknadsföringsansvarig Longines FEI EM i Ridsport Göteborg 2017
Tel 0725-41 84 50 , helena.lindqvist@goteborg.com

Johan Pagerup, sponsorsansvarig Longines FEI EM I Ridsport Göteborg 2017