Dags för sista vaccinationsdosen i Scandinavium

Sedan den 19 maj har Närhälsan gett närmare 52 000 doser vaccin i 50-åriga Scandinaviums foajéutrymmen. På torsdag ges den allra sista vaccinationssprutan innan verksamheten i lokalerna upphör.

- För oss var det självklart att hjälpa till med en lokal och vi är väldigt glada över Närhälsans fantastiska insats. Vår verksamhet drabbades oerhört hårt under pandemin och vaccinationerna har varit nyckeln till den pågående återstarten, säger Got Events vd Lotta Nibell.

Så här kommenterar Närhälsans verksamhetschef Ann Martinius tiden i Scandinavium:

- Vi har haft väldigt roligt och det har varit en riktigt go stämning hos både patienter och medarbetare. Ett av skälen till att vi har kunnat jobba så bra som vi gjort är det smidiga samarbete vi haft med Got Event. De har hjälpt oss med lokaler och eventpersonal och fått allt att flyta på i den här fantastiska byggnaden.

För de som ännu inte vaccinerat sig och behöver boka tid finns det gott om tider och vaccinatörer att hitta på 1177.se. Den som inte har mobilt bank-id, eller av annan anledning inte kan boka tid själv på webben, går det att ringa vaccinatören för att boka tid.

Personer som inte har tillgång till dator eller webben kan ringa den regionala telefontjänsten för att få svar på allmänna frågor om covd.19. Och för dem som talar arabiska, persiska, somaliska, amarinja/tigrinja och ryska finns den nationella telefontjänsten där de på sitt eget språk kan få svar på allmänna frågor om covid-19.

Faktaruta
Regionala telefontjänsten: 010 – 473 94 30
Nationella telefonlinjen: 08 – 123 680 00

Kontaktpersoner:

Lotta Nibell, vd Got Event
lotta.nibell@gotevent.se

Ann Martinius
Verksamhetschef för Närhälsan på Scandinavium
ann.martinius @vgregion.se

• got event

Got Event är Göteborgs Stads evenemangs- och arenabolag och driver några av Sveriges mest älskade arenor; Bravida Arena, Frölundaborg, Gamla Ullevi, Scandinavium, Valhallarinken, Ullevi, Valhallabadet, Valhalla IP och Valhalla Sporthallar. Starka varumärken som alla bidrar till att Göteborg upplevs som en attraktiv och spännande stad att bo i, att arbeta i och att besöka.

Vi arrangerar också - tillsammans med Svenska Ridsportförbundet - Gothenburg Horse Show som är en av världens främsta inomhustävlingar för ridsport.

Varje år besöker cirka 2 miljoner människor ungefär 400 idrotts- och underhållningsevenemang på någon av våra arenor. Dessutom välkomnar vi årligen nästan en halv miljon badbesökare till Valhallabadet.

Vi är cirka 140 medarbetare som ger allt för att skapa bra förutsättningar för att genomföra evenemang i världsklass. Vi brukar säga att vi bidrar till att skapa magiska ögonblick!