Läge att söka medel för miljösmart idé hos DinEl Miljöfond

Vare sig du är en privatperson, företag eller organisation så är du välkommen med ansökan om medel från DinEl Miljöfond.

Fonden ser sin uppgift att stimulera till projekt som ger effektiva energi- och miljölösningar samt tar nya grepp kring att inspirera och sprida kunskap. Genom kunders tillval av miljöelsprodukterna Lokal VattenEl och VindEl på sitt elinköp tillförs medel till fonden. Vid premiäromgången 2010 premierades 9 projekt bland dryga 30-talet ansökningar. För närvarande uppgår fondens medel till närmare 600.000 kronor.

-          Fonden har fått en bra start, säger fondens styrelseordförande Lina Bertling, professor vid Chalmers Tekniska Högskola.

-          Det är intressant att följa vårens premierade arbeten och vi hoppas dessa skall stimulera ännu fler att söka medel ur DinEl Miljöfond inför kommande sökomgång, avslutar Lina som en uppmaning.

DinEls Försäljningschef Mikael Jednell tillägger:

-          Vi tackar våra kunder för att DinEl Miljöfond blivit verklighet. Dels hjälpte de oss prioritera miljöfrågan när Din El bildades 2009 och dels för att de gjort sina tillval av ”miljöel” i så stor utsträckning. Vår devis ”Tillsammans blir vi bättre” har verkligen infriats här.

Ansökan behöver vi senast 15 februari nästa år.

Läs mer om DinEl Miljöfond på www.dinel.se/miljofond.

Mer information om fonden och ansökningsförfarandet får du av Marly Nilsson tel 031-34 64 256 eller Håkan Andersson tel 031-34 64 182.

Göteborg Energi DinEl AB är ett helägt dotterbolag till Göteborg Energi AB. DinEL AB sysslar endast med elhandel och har ca 250 000 kunder i Västra Götalandsregionen. Vår vision är att vi med våra kunders hjälp skall utveckla Sveriges bästa elhandelsföretag.