Ny kampanj från Göteborg Energi: Gör mindre för klimatet

Ny kampanj från Göteborg Energi: Gör mindre för klimatet

I Västsverige släpper vi ut tio gånger mer koldioxid än vi borde och vi svenskar lever som om vi hade fyra jordklot till vårt förfogande. Genom att göra mindre av det som påverkar klimatet negativt kan vi alla vara med och ställa om. Detta vill Göteborg Energi uppmärksamma i vår nya kampanj som drar i gång i dag, måndagen den 13 maj.

– Att göra mindre för klimatet är en lek med ord för att få mottagarna av budskapet att reagera och tänka till. Naturligtvis måste vi alla göra mer för att begränsa klimatförändringarna men vägen dit går bland annat genom att faktiskt göra mindre av vissa saker som utsläpp, konsumtion och resor. Vi behöver också använda elen smartare om vi ska klara den energiomställning och elektrifiering som pågår i Västsverige, säger Anette Myrheim, kommunikationsdirektör på Göteborg Energi.

Kampanjens två huvudbudskap är ”Gör mindre för klimatet” och ”Gör mindre så gör vi mer tillsammans”, samlat under paraplyet ”Hållbaraihop”. Budskapen kommer bland annat att synas på bussar, utomhustavlor och i digitala annonser i sociala medier.

– Som vår regions ledande energibolag har Göteborg Energi ett stort ansvar för energiomställningen men det kommer inte att gå utan engagemanget hos alla våra företag, privatkunder och göteborgarna i allmänhet. Det är bara tillsammans som vi kan lyckas ställa om, säger Anette Myrheim.

För mer information kontakta:

Cecilia Erdalen, presschef på Göteborg Energi, 070-466 04 28, cecilia.erdalen@goteborgenergi.se